• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 27 اسفند 1402
کد مطلب : 221242
+
-

جلسه سرنوشت‌ساز

ماجرای دیدار یمنی‌ها و فلسطینی‌ها چه بود؟

جزئیاتی از دیدار گروه‌های مقاومت فلسطین با مقامات جنبش انصارالله یمن منتشر شده است. طی روزهای گذشته رسانه‌های غربی گزارش‌های متعددی در این ارتباط منتشر کرده‌اند.

ماجرا چیست؟
منابع آگاه المیادین از نشست میان نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطین و جنبش انصارالله یمن خبر دادند که طی آن آخرین تحولات جنگ غزه و نبرد زمینی میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در این باریکه مورد بررسی قرار گرفته است.

شرکت‌کنندگان چه کسانی بودند؟
در نشست هماهنگی گروه‌های مقاومت که طی چند روز گذشته برگزار شده، نمایندگانی از جنبش فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین حضور داشته‌اند و هماهنگی‌های لازم برای مرحله آتی تقابل با تجاوزات رژیم صهیونیستی را انجام داده‌اند.

هدف نشست چه بود؟
منابع آگاه در گفت‌وگو با المیادین تاکید کردند که این نشست با هدف هماهنگی مواضع گروه‌های مقاومت فلسطین با جنبش انصارالله برگزار شده و طی آن این جنبش یمنی بر ادامه عملیات دریایی خود در حمایت از غزه تاکید کرده است.

یمنی‌ها و فلسطینی‌ها چه مواضعی داشتند؟
جنبش انصارالله با تاکید بر توانایی خود برای ادامه عملیات دریایی با همان قدرت گذشته، اعلام کرده است که حملات هوایی آمریکا و انگلیس در بازداشتن جنبش انصارالله از تعهد خود در حمایت از ملت فلسطین موفق نخواهد بود. از سوی دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین در این دیدار از آمادگی خود برای توسعه همکاری‌ها با جنبش انصارالله یمن در همه بخش‌ها خبر داده‌اند. گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه از نقش محوری و مهم جنبش انصارالله یمن در تحولات منطقه به‌ویژه جنگ غزه تقدیر کردند.

آمادگی مقاومت در برابر حمله به رفح
نکته قابل توجه در این نشست، آمادگی و تاکید گروه‌های مقاومت فلسطین و یمن در برابر جنگ رژیم صهیونیستی علیه جنوب غزه و شهر رفح بوده است. منابع آگاه خبر داده‌اند که در این نشست چارچوب تقویت همکاری‌‎ها میان گروه‌های مقاومت فلسطین و جنبش انصارالله و آمادگی برای احتمال گسترش تنش‌ها در ماه رمضان و آمادگی برای نبرد احتمالی در رفح بررسی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید