• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 26 اسفند 1402
کد مطلب : 221153
+
-

ثبت جهانی برنامه سلامت خانواده به نام ایران

خبر
ثبت جهانی برنامه سلامت خانواده به نام ایران

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت شده است. این برنامه مدت‌هاست که در ایران پیگیری می‌شود و قرار است  بیشترین حجم جمعیت را پوشش دهد. سازمان جهانی بهداشت این برنامه را ابتکار جمهوري اسلامی دانسته و به همین دلیل به نام کشورمان ثبت شده است. به گزارش همشهری آنلاین، پیرو همین اتفاق، دکتر هانس هنری کلگ، مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت نیز با بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران دیدار داشته است. وی در این دیدار با تقدیر از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در جمهوری اسلامی ایران، این طرح را ابتکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان دانست.
مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت ضمن ارزشمند خواندن برنامه ملی سلامت خانواده در ایران، خواستار همکاری بین منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت و اشتراک تجارب موفق بین کشورهای عضو این دو منطقه شد.  دکتر بهرام عین‌اللهی نیز در این دیدار با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده، گفت: برخلاف بسیاری از جوامع که نهاد خانواده کارکرد اصلی خود را از دست داده، در کشور ما، خانواده کانون اصلی تربیت، جامعه‌پذیری و تامین و ارتقای سلامت است.
وی همچنین در هفتمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو اجلاس شانگهای درخصوص دسترسی به آب سالم و مراقبت‌های بهداشتی به ایراد سخنرانی پرداخت.
عین‌اللهی در حاشیه این اجلاس با بیان اینکه کشورمان در حوزه مراقبت‌های بهداشتی دستاوردهای متعدد و متنوعی داشته است، افزود: این دستاوردها مورد توجه کشورهای عضو شانگهای قرار گرفته و این کشورها خواستار همکاری‌های دانشگاهی و همچنین همکاری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید