• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 221063
+
-

صفر - صفر زیر صفر

استقلال دفاع کرد و به هدفش رسيد پرسپوليس هم زور بردن نداشت

تیتر یک
صفر - صفر زیر صفر

دربی بزرگ پرسپولیس و استقلال تقریبا با همان ترکیبی که پیش‌بینی می‌شد برای 2 تیم آغاز شد. پرسپولیس در غیاب مدافعان محروم و مصدومش، دفاع مرکزی را به زوج نعمتی و فرجی سپرده بود. در استقلال هم شاید تنها نکته‌ پیش‌بینی‌نشده حضور روزبه چشمی در دفاع سه‌نفره و قرار گرفتن امید حامدی‌فر در ترکیب اصلی بود. پیش از مسابقه همه سوال‌ها پیرامون این بود که آیا پرسپولیس می‌تواند مثل بازی‌های قبل حملات خطرناکش را از دو طرف اجرا کند یا تاکتیک‌های دفاعی نکونام بر بازی چیره می‌شود و یک مساوی بدون گل از این مسابقه بیرون می‌کشد. پاسخ این سوال تقریبا در همان نیمه اول داده شد و کاملا مشخص بود که پرسپولیسی‌ها توانایی عبور از لایه‌های متعدد دفاعی در زمین استقلال را ندارند و گاهی حتی از همان لایه اول یعنی پرس سنگین آبی‌پوشان روی خط دفاعی قرمزها هم نمی‌توانستند عبور کنند. در اینجا به روشنی مشخص شد که غیبت کنعانی‌زادگان و گولسیانی نه در زمینه دفاع از دروازه خودی بلکه در زمینه پاسکاری موفق و عبور از پرس حریف به ضرر پرسپولیسی‌ها شده است. گولسیانی نبود تا خط دفاعی را رهبری کند و کنعانی هم حضور نداشت تا با پاس‌هایش درهای دفاعی را در زمین استقلال پیدا کند و تیم را از زیر پرس بیرون بکشد. بنابراین سروش رفیعی تنها ماند و به تنهایی نتوانست کار انتقال توپ از خط دفاعی به خطوط جلوتر را به انجام برساند. این بازی فقط دو سه صحنه نسبتا خطرناک در نیمه اول داشت که امید عالیشاه در متن آنها دیده می‌شد و کاپیتان پرسپولیس چند بار با دریبل‌ها و حرکات پابه‌توپش توانست هیجان اندکی به بازی بدهد. استقلال هم یک بار در همان ابتدای بازی با ضربه سر بلانکو توپ را به بیرانوند رساند که ضربه چندان خطرناکی هم نبود اما به هر حال یک ضربه داخل چارچوب هم برای این بازی سرد، غنیمتی بود! یکی از صحنه‌های خبرساز مسابقه هم سرنگونی عیسی آل‌کثیر در مقابل دروازه استقلال بود که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی سیلوا داشتند اما داوران VAR اعتقادی نداشتند و وحید کاظمی حتی برای چک کردن صحنه هم نرفت. کلا در این مسابقه داوران ویدئویی به هیچ کاری نیامدند و 2 تیم حتی نتوانستند صحنه‌ای خلق کنند که از VAR استفاده شود.

   غرش سپاهان و تراکتور
در سایر بازی‌های هفته بیستم هم نتایج جالبی به دست آمد و تیم‌های سپاهان، تراکتور، نساجی، استقلال خوزستان، پیکان، گل‌گهر و مس رفسنجان تیم‌های پیروز بودند. در اهواز تیم سپاهان با نتیجه 3 بر یک فولاد را شکست داد تا بعد از 5باخت متوالی کمی برای بازگشت به کورس قهرمانی امیدوار شود. برای سپاهان مثل اولین روزهای فصل همه ستاره‌های خط حمله یعنی مغانلو، اسدی و شکاری گلزنی کردند. تک‌گل فولاد را هم پدیده 18ساله و آینده‌دار این تیم یعنی محمد عسگری زد. در تبریز تیم تراکتور توانست با نتیجه پرگل 4 بر 2 هوادار را شکست دهد. هوادار در هفته‌های اخیر با مسعود شجاعی هیچ شکستی نداشت اما دیروز 2گل از رحمان جعفری و 2گل هم از گوستاوو واگنین و میلوش دلتیچ خورد. 2گل هوادار را امین پورعلی و مهدی باقری  زدند. یکی از شگفتی‌های دیروز برتری پیکان در مقابل ملوان بود که با تک‌گل محمدحسین فلاح به دست آمد. ملوان بعد از 7بازی بالاخره شکست خورد و پیکان هم بعد از بردن سپاهان، دومین شکار بزرگ خودش را انجام داد. یکی دیگر از شگفتی‌سازان دیروز استقلال خوزستان بود که در زمین ذوب‌آهن با قدرت تمام و با برتری
2 بر صفر از سد میزبان عبور کرد. جواد آقایی‌پور و پیمان رنجبری گل‌های استقلال را زدند و این تیم را 15امتیازی کردند تا از نساجی عقب نماند. نساجی دیروز بعد از مدت‌ها بالاخره با ساکت الهامی به یک پیروزی رسید و با تک‌گل مهرداد عبدی بر شمس‌آذر قزوین چیره شد. این 3امتیاز که بعد از 9بازی بدون برد نصیب نساجی شد این تیم را 15امتیازی کرد. اما استقلال خوزستان با تفاضل گل بهتر بالاتر از این تیم قرار گرفته است. تیم بازنده دیروز در میان قعرنشین‌ها نفت آبادان بود که با تک‌گل احمدرضا زنده‌روح مغلوب گل‌گهر شد و با 13امتیاز به تنهایی در قعر نشست. آخرین نتیجه جالب دیروز هم کام‌بک بزرگ محرم نویدکیا در مقابل مجتبی حسینی بود. آلومینیوم در اراک یک بر صفر از مس پیش افتاد اما مس با 3گل نتیجه را برگرداند که گل‌های دوم و سوم را منتظر محمد عراقی زد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :