• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 221050
+
-

اخبار

شگفتی  ادامه دارد
تیمی که بایرن‌مونیخ و اینتراخت فرانکفورت، قهرمانان اروپا را از دور رقابت‌های جام‌حذفی آلمان کنار زده بود، به شگفتی‌سازی‌هایش ادامه داد و با برتری مقابل مونشن‌گلادباخ ضمن حذف کردن یک تیم بوندس‌لیگایی دیگر به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کرد. تیم دسته سومی زاربروکن در خانه میزبان گلادباخ بود و خیلی زود از این تیم گل خورد اما کام‌بک زد و در دقیقه93 جواز صعود به فینال را به‌دست آورد. زاربروکن در دور اول مقابل بایرن‌مونیخ هم در ثانیه‌های پایانی به پیروزی رسیده بود. دیدارهای نیمه‌نهایی روز 14فروردین بین کایزرسلاترن و زاربروکن و یک روز بعد بین لورکوزن و دوسلدورف برگزار می‌شود. برنده‌های این دیدار‌ها هم روز 5خرداد در فینال و در ورزشگاه المپیک اشتادیون برلین با هم روبه‌رو خواهند شد.

فصل بیکاری مربیان
در یک روز 2سرمربی بزرگ بیکار شدند. ساری پس از حذف از لیگ قهرمانان مقابل بایرن‌مونیخ و شکست از اودینزه از سمت سرمربیگری لاتزیو استعفا داد و رافائل بنیتس هم از هدایت سلتاویگو برکنار شد. لاتزیو حالا پس از استعفای مائوریتزیو ساری به‌دنبال سرمربی جدیدی است و یکی از گزینه‌ها میروسلاو کلوزه است که سابقه سرمربیگری ندارد. اسطوره فوتبال‌آلمان که 5سال در لاتزیو بازی کرده، تا 45سالگی فقط به‌عنوان سرمربی تیم ملی زیر 17سال آلمان و کمک‌مربی در بایرن‌مونیخ فعالیت داشته و در فصل 23-2022 تیم رایندورف آلتاخ را در بوندس‌لیگای اتریش هدایت کرده است. توماسو روکی دیگر مهاجم سابق لاتزیو و ایگور تودور نیز گزینه‌های دیگر هستند. رافا بنیتس پس از شکست 4 بر صفر از رئال‌مادرید از سلتاویگو اخراج شد تا شوکی به تیم وارد شود و سلتا از منطقه سقوط دور بماند.

برنده‌ترین تیم تاریخ
باشگاه پرستاره الهلال به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهد. پرافتخارترین تیم آسیا با پیروزی تکراری 2 بر صفر مقابل الاتحاد به فینال لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا یا در واقع به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها رسید. با این پیروزی رکورد بیشترین برد پیاپی در تاریخ فوتبال توسط یک تیم شکسته شد و به 28بازی رسید. براساس رکوردهای جهانی ثبت‌شده در کتاب گینس حالا الهلال عربستان رکوردی را که تیم نیو سینتس از ولز بین 14آگوست2016 تا 30دسامبر2016 با 27پیروزی متوالی به نام خود ثبت کرده بود، به‌خودش اختصاص داد. باشگاه ولزی در آن سال رکورد آژاکس هلند را که با 26پیروزی پشت‌سرهم در سال1971 ثبت شده بود، زد.
الهلال با ژرژ ژسوس در همه رقابت‌های این فصل توانسته الاتحاد را ببرد؛ چه با کریم بنزما و چه بدون او در ترکیب تیم مقابل. آنها در 2مسابقه لیگ روشن با نتایج 4 بر 3 و 3 بر یک مقابل رقیب خود به برتری رسیده بودند و غیراز پیروزی 2 بر صفر در دور رفت همین مسابقات، در عرب‌کاپ هم با نتیجه 3 بر یک تیم تحت هدایت نونو سانتو را شکست داده بودند تا پیروزی مقابل تیم گایاردو، پنجمین شکست متوالی الاتحاد مقابل الهلال محسوب شود.
آخرین دیداری که الهلال در آن موفق به پیروزی نشد به روز 21سپتامبر سال گذشته برمی‌گردد که در لیگ با تساوی یک – یک مقابل ضمک به پایان رسید. در این مدت الهلال این تیم‌ها را شکست داده است: الجبلان، الشباب، نساجی، الخدود، الخلیج، بمبئی سیتی، الاهلی، الهزم، الفاتح، بمبئی سیتی، التعاون، الهزم، نوف‌باخور، النصر، نساجی، الطایی، التعاون، الوحده، ابحا، الفیحا، سپاهان، الراعد، سپاهان، الاتفاق، الاتحاد، الاتحاد، الریاض و الاتحاد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید