فرودگاهها به استقبال نوروز میروند
ستاد سفرهای نوروزی وزارت راهوشهرسازی از 24اسفند تا 17فروردین فعال است و آنگونه که مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: در این بازه زمانی، همه 56فرودگاه کشور آماده پذیرش مسافران نورزی هستند و بعد از چند سال، دوباره برنامه پایش کیفیت خدمات به مسافران نیز در این فرودگاهها اجرا خواهد شد.بهگزارش خبرنگار همشهری، رضا نخجوانی، معاون وزیر راهوشهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری، گفت: براساس برآوردهای وزارت راهوشهرسازی، تعداد مسافران هوایی در نوروز1403 حدود 3 تا 5 درصد افزایش خواهد یافت و به مرز یکمیلیونو300هزار نفر خواهد رسید.
یکی از وجوه تمایز برنامههای امسال شرکت فرودگاهها در نوروز1403، اجرای طرح ملی پایش خدمات فرودگاهی به مسافران نوروزی است که فردا 25اسفند با حضور وزیر راهوشهرسازی در فرودگاه مشهد آغاز خواهد شد و به متولیان امر کمک میکند به کمک مسافران، کاستیهای احتمالی را شناسایی و رفع کنند تا بهترین خدمات به مسافران نوروزی ارائه شود.طبق اظهارات مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، بخش فرودگاهی برای پذیرش هر تعداد پرواز که شرکتهای هواپیمایی با کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنند، آماده است؛ اما درنهایت این شرکتهای هواپیمایی هستند که باید بهنحوی برنامهریزی کنند که از بروز تأخیر پیشگیری شود.او اظهار کرد: به همه شرکتها اعلام کردهایم اگر تأخیری در پروازها رخ داد، مقامات مسئول ایرلاینها در فرودگاه حاضر باشند و ضمن پاسخگویی به مسافران، از نزدیک شرایط را مدیریت کنند.معاون وزیر راهوشهرسازی تأکید کرد: آییننامه سفر ازنظر گردشگری و حملونقلی به فرودگاهها ابلاغ شده و در مورد تأخیر در پروازها، باید تمهیدات لازم در چارچوب آییننامه حقوق مسافر ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری رعایت شود.در ادامه این نشست، محمدحسین آجیلیان، دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، گفت: غرفههای مستقر در ترمینالهای فرودگاهی نیز ازنظر بهداشتی و قیمتی بازبینی شدهاند و بهواسطه تقارنماه مبارک رمضان و جشن نوروزی، تمهیدات لازم برای ارائه غذا در فضاهای پوشیده با حفظ حرمت اینماه مبارک نیز انجام شده است. بهگفته او سامانه حقوق مسافری نیز برای رسیدگی به تأخیر پروازهای نوروزی راهاندازی شده است.محمدمهدی افشاری، مجری طرح ASQ کیفیت خدمات فرودگاهی نیز با اشاره به اجرای طرح سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، گفت: سامانه پیامکی ارسال پیشنهادها و انتقادات از میزان رضایتمندی به شماره۱۰۰۰۷۰۶۹ بهصورت ۲۴ساعته نظرات مسافران را دریافت و رصد میکند.