• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 23 اسفند 1402
کد مطلب : 220900
+
-

ادعا علیه «پرویز خان»

پس از نمایش«پرویز خان» در جشنواره فیلم فجر که برنده چند سیمرغ بلورین هم شد، نویسنده‌ای مدعی شد فیلمنامه پرویز خان از روی فیلمنامه «غرش شیر» اقتباس شده است. ظاهرا پیگیری‌های علیرضا مفتخری مظاهری نتیجه نداده و این نویسنده در گفت‌وگو با مهر با جزئیات ‌ در مورد تلاش برای ساخت فیلمی درباره پرویز دهداری و اقتباس از فیلمنامه‌ای که نوشته، صحبت
کرده است.
نویسنده «غرش شیر» گفت: «سازمان اوج می‌گوید این فیلم ربطی به فیلمنامه «غرش شیر» ندارد، پس چرا سکانس شروع فیلم ‌مانند فیلمنامه «غرش شیر» در استادیوم است؟ چرا سکانس دوم جلوی کیوسک روزنامه‌فروشی است؟ چرا عینا کاراکتر ساخته‌شده من را از مربی‌ای که با موتور به‌دنبال بازیکن می‌رود، استفاده کردند؟ درحالی‌که پرویز دهداری اصلا اینگونه رفتار نمی‌کرد. اینکه مربی احمدرضا عابدزاده را در عشایر پیدا می‌کند، زاییده ذهن من بوده نه واقعیت. احمدرضا عابدزاده در واقعیت نماینده منتخب اصفهان بود که در تهران بازی کرد و توسط دهداری انتخاب شد.
 جواد زرینچه بازیکن تیم ژاندارمری بود که وقتی در ورزشگاه شیرودی با تیم فوتبال دارایی بازی کرد، دهداری او را دید و انتخاب کرد. اینکه مربی با موتور زمین می‌خورد، به پادگان می‌رود و سرباز انتخاب می‌کند، به نقاط مختلف می‌رود و بازیکن انتخاب می‌کند، همه ساخته ذهن من بود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید