• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 اسفند 1402
کد مطلب : 220870
+
-

رازهای سفر بزرگی که در پیش است

مفاهیم قرآنی، باید تبدیل به ادبیات گفتمانی، اجتماعی و مسلمات فکری تمامی اقشار جامعه شود و این ‌یک هدف مهم در سیر تمدنی جامعه اسلامی است.
طرح ملی مسطورا باهدف زندگی با آیه‌های قرآن به‌طور ویژه در‌ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود. در این طرح مفاهیم و معارف قرآنی در قالب ۶ محور با عنوان‌های ایمان و امید (بیا یک‌بار دیگر به خالقمان ایمان بیاوریم. این بار اما با گام‌هایی استوارتر)، توحید و نفی عبودیت غیرخدا (اگر یک خدا بیشتر نداریم، پس چرا در برابر دیگران سر خم کنیم؟)، نبوت و رستاخیز اجتماعی (پیام‌آوران خدا، از پس پرده‌های غیب، چه پیغامی برای ما آورده بودند؟)، ولایت و پیوند‌های اجتماعی (دوستان واقعی‌مان را بشناسیم «همانها که بهتر از آب روانند» و به دوستی‌های سست دل نبندیم.) و معاد (در هیاهوهای زندگی، چقدر به یاد سفر بزرگی هستیم که در پیش داریم؟) اجرا می‌شود.
این مفاهیم قرار است زندگی‌هایمان را با نور قرآن پیوند زند. مسلماً فضای معنوی‌ماه رمضان که به‌ماه قرآن زینت شده فرصت مغتنمی است تا پیوند‌های اجتماعی‌مان را با قرآن معنی کنیم. طرح مسطورا با ۱۵۰ فراز قرآنی کاربردی و کلیدی از کلام‌الله مجید برای نهادینه‌سازی آن در بین آحاد جامعه، برنامه‌ریزی شده است که در مدت‌زمان سه سال به‌طوری‌که هرسال ۵۰ فراز از آیات قرآنی مدنظر در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن اجرا می‌شود.‌ماه رمضان ۱۴۰۲ بخشی از این آیه‌ها در قالب ۳۰ فراز در اختیار مردم قرار گرفته است.
همراه شدن با مسطورا این فرصت را به شما می‌دهد تا ترجمه تدبری آیه‌ها را بخوانید. معنی و ترجمه تمثیلی آیه‌ها را به‌خاطر بسپارید؛ تمثیل‌هایی که برای ماندگاری بیشتر مفاهیم قرآنی به رشته تحریر درآمده‌اند. برای همراه شدن با مسطورا و به جان‌ودل س‍پردن آیه‌ها چند توصیه را عملی کنیم. قبل از حفظ آیه‌ها حتماً مطمئن شوید که آیه‌ها را درست تلفظ می‌کنید. تلفظ صحیح آیه‌ها در سایت مسطورا قرار گرفته است. آیه را چندبار بخوانید تا به همه جزئیات آن مسلط شوید. به‌معنای آیه‌ها توجه کنید. معنای کدام کلمه را از قبل می‌دانستید؟ معنی کدام کلمه برایتان جدید و تازه است؟‌ درمعانی تدبر کنید و ببینید کدام کلمه و کدام بخش می‌تواند در زندگی شما جاری شود؟ کلمه به کلمه این آیات می‌تواند در همه زندگی‌تان تأثیرگذار و راهگشا باشد. برای راهنمایی بیشتر و همراه شدن با فرازهای قرآنی طرح مسطورا به نشانی اینترنتی zendegibaayeha.com مراجعه کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید