• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 22 اسفند 1402
کد مطلب : 220755
+
-

مهمانی لاله‌ها در تهران

جزئیات برنامه‌های گلزار شهدای بهشت‌زهرا س در ماه رمضان

گزارش2
مهمانی لاله‌ها در تهران

الناز عباسیان، روزنامه‌نگار

بهشت‌زهرا (س) در شب‌های ماه رمضان از ساعت ۲۲ تا ۳بامداد صرفا برای زیارت گلزار شهدا باز است. جواد تاجیک، مدیرعامل بهشت‌زهرا با اعلام این خبر درباره تمهیدات این سازمان در روزهای پایانی سال گفت: درهای بهشت‌زهرا از سحرگاه نخستین پنجشنبه ماه رمضان باز و تا پایان روز جمعه آماده حضور شهروندان می‌شود و مردم می‌توانند از فضای شب هم برای حضور بهره‌مند شوند. به‌عبارتی درهای بهشت‌زهرا پنجشنبه و جمعه پایان سال به‌صورت شبانه‌روزی باز است. شهروندان برای حضور در بهشت‌زهرا به زمانبندی توجه کنند و از ایستگاه‌های متروی شاهد، حرم امام و کهریزک جهت حضور بهره‌مند شوند. همچنین در روزهای پایانی سال از برگزاری مراسم سوم، هفتم، چهلم و سال متوفیان در بهشت‌زهرا به‌دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت خودداری کنند.

برنامه سال تحویل در مزار شهدا
وی درخصوص تمهیدات این سازمان در سال تحویل در آرامستان بهشت‌زهرا افزود: برای سال تحویل درهای بهشت‌زهرا از ۴‌صبح نیز باز است و برنامه لحظه تحویل سال در محل گلزار شهدا برگزار می‌شود. همچنین افراد می‌توانند با حضور در فضای عمومی در کنار اهل قبور حضور یابند.
مدیرعامل بهشت‌زهرا به برنامه‌های مردمی در این ایام اشاره کرد و گفت: سازمان بهشت‌زهرا رأسا برنامه محوری و متمرکز برای ماه رمضان در گلزار شهدا و سایر قطعات ندارد؛ زیرا همه‌ساله خود شهروندان در گلزار شهدا و قطعات مختلف حضور داشته و کاملا مردمی برنامه اجرا می‌کنند. فعالیت شهرداری صرفا فراهم کردن شرایط برای حضور شهروندان است و ما تمام تلاش خود را برای ارائه بهتر این خدمات در این ایام خواهیم داشت.

ماه رمضانی متفاوت در گلزار شهدا
تاجیک ادامه داد: شب‌های ‌ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲تا ۳بامداد در‌های بهشت‌زهرا صرفا برای زیارت گلزار شهدا و حضور در مراسم‌ها باز است. همچنین شب‌های جمعه هر هفته در ماه رمضان تا پایان این ‌ماه مبارک و شب‌های قدر تا صبح درهای بهشت‌زهرا برای مردم در همه آرامستان باز است.
وی خاطرنشان کرد: شب قدر سال گذشته با وجود ترافیک سنگین و مشکل پارک خودرو، مردم شب تاریخی و به یاد ماندنی را در بهشت‌زهرای تهران رقم زدند. بزرگ‌ترین اجتماع شب قدر بعد از حرم امام رضا(ع) در بهشت‌زهرا بود که بیش از ۵۰۰هزار نفر  حضور داشتند که ۹۰درصد این افراد در گلزار شهدا از اذان مغرب تا اذان صبح حاضر بودند.

خدمات پایان سال در بهشت‌زهرا
مدیرعامل بهشت‌زهرا از افزایش چند برابری فعالیت گشت‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در پنجشنبه و جمعه آخر سال از حضور متکدیان به‌شدت جلوگیری می‌شود؛ چرا که این موضوع نارضایتی مردم را به همراه دارد.
تاجیک از ساماندهی گلفروشان در محل درهای بهشت‌زهرا و حضور پررنگ گشت انضباط شهری خبر داد و گفت: در روزهای پایانی سال پمپ بنزین سیار هم برای بهشت‌زهرا درنظر گرفته شده و مرکز فوریت‌ها نیز فعال است و شهروندان مثلا درصورت خرابی خودرو می‌توانند با شماره ۳۲۲۲ و ۳۳۳۳ تماس بگیرند.

افزایش ساعت کاری مترو
وی ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ساعت کاری مترو از ۶:۳۰ به ۵:۳۰ تغییر پیدا خواهد کرد و مترو تا ساعت ۲۳ برای انتقال مسافران فعال خواهد بود. کار دیگری که در مترو انجام شده این است که مسافران تا ایستگاه کهریزک منتقل خواهند شد چرا که این ایستگاه در کنار برخی از قطعات ناحیه یک و 3  بهشت‌زهرا قرار دارد. تاجیک به استفاده از ۱۵دستگاه خودروی برقی برای جابه‌جایی مسافران از کنار ایستگاه مترو حرم اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این موارد ایستگاه‌های امدادی نیز در قطعات و قبور بهشت زهرا مستقر خواهند بود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۰ دستگاه خودرو اورژانس، ۱۰دستگاه خودرو آمبولانس،
۱۰ دستگاه موتورلانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در محدوده قبور بهشت زهرا مستقر خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید