• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 22 اسفند 1402
کد مطلب : 220754
+
-

معرفی کتاب


30منبر برای مبلغان
در طرح «طرح ملی قرآنی مسطورا» چند کتاب تحت عنوان «‌‌محصولات مکتوب» و در ارتباط با اهداف این طرح منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. کتاب«مسطورا» که شامل 30منبر اختصاصی برای مبلغان است یکی از نخستین محصولات مکتوب به شمار می‌رود که کار مشترک معاونت پژوهش مؤسسه فرهنگی پژوهشی میم و شبکه ملی تولید‌کنندگان محتوای تبلیغی است.


تبیین و حفظ  آیه‌های قرآن
محصولات مکتوب زندگی با آیه‌ها را باید با معرفی کتاب مسطور که برگرفته از نام طرح ملی قرآنی مسطور است شروع کنیم. به‌عبارتی این کتاب، شروع تبیین و حفظ 30فراز از آیه‌های قرآن کریم است که در چهار بخش و به قلم محمد حاجی ابوالقاسم و حجت‌الاسلام محمدرضا رنجبر نوشته شده و پیش‌روی مخاطب قرار گرفته است.


50فراز برگزیده
«طرح ملی قرآنی مسطورا» یک طرح 3ساله است که هر سال و در هر مرحله مفاهیم 5‌گانه در 50آیه و فراز از قرآن کریم را به مخاطب معرفی خواهد کرد. امسال و در مرحله نخست 50آیه و فراز قرآنی براساس سطح‌بندی و اولویت‌بندی به مخاطب ارائه شده است. کتاب «50فراز برگزیده‌ ماه رمضان 1445» یکی دیگر از محصولات مکتوبی است که در بخش محصولات مکتوب گنجانده شده و شامل بخش‌های مختلفی است.


درس‌های اختصاصی برای نوجوانان
کتاب«30طرح درس اختصاصی برای نوجوانان» به قلم علی آب‌انباری نوشته شده که 30فراز از آیات قرآنی مرتبط با 5مفهوم کلیدی ایمان، توحید، نبوت، ولایت و معاد را در 3 بخش تبیین می‌کند و به‌نظر می‌رسد بخش سوم با ذائقه قشر نوجوان همخوانی بیشتری دارد. در این بخش 5مفهوم کلیدی در قالب‌های مختلفی مثل مسابقه و شعر و به‌صورت مشارکتی برای نوجوانان نوشته شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید