• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 21 اسفند 1402
کد مطلب : 220710
+
-

جشن تکلیف مبارک

معرفی کتاب
جشن تکلیف مبارک

کتاب «جشن تکلیف مبارک» داستانی شیرین و روایتی جذاب از جشن تکلیف دارد و در انتهای کتاب هم گام به گام به شکلی ساده و با زبانی رسا، اصول خواندن نماز را آموزش می‌دهد.
نویسنده در کتاب پیش رو، به روایت داستانی شیرین و آموزنده جهت آشنایی کودکان با جشن تکلیف و آنچه به آن موظف می‌شوند پرداخته و در انتهای کتاب هم همانطور که اشاره شد، گام به گام خواندن نماز را آموزش داده اما این آموزش مصور است و می‌تواند به کودکان و نوجوانان نیز کمک کند تا تکلیف خود را بدانند و بهتر بتوانند به آن عمل کنند.نویسنده این کتاب، امیر مرادحاصل متولد سال1332، روانشناس بالینی، مدرس دانشگاه و مشاور خانواده است. ازجمله فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت و روانشناسی وی می‌توان به مولف و مدرس کتاب‌های آموزشی مهارت‌های زندگی اشاره کرد. مراد حاصل همچنین دارای طرح کرامت انسانی در وزارت آموزش و پرورش، دارای 80مقاله در زمینه مسائل تربیتی و روانشناسی در مجلات و مطبوعات کشور، برنده دیپلم افتخار و مرغ طلایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (کتاب برگزیده سال1367 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) انتخاب برگزیده کتاب مولف از طرف کانون است.
همچنین باید اشاره کرد که کار تصویرگری‌های زیبای این کتاب را زهرا هاشمی‌پور انجام داده است.
در بخشی از این کتاب که قصه‌ای شیرین، روان و در عین حال جذاب برای بچه‌ها دارد، می‌خوانیم: «معلم ما خانم سجادی که از این حرف من خیلی خوشش آمده بود، لبخندی زد و درحالی‌که دستی به سرمن می‌کشید گفت: «چقدر خوب می‌شد اگر همه مثل تو فکر می‌کردند. مثل تو قدر دوستی و محبت را می‌دانستند. آن وقت دنیا گلستان می‌شد. تو با این حرفی که زدی نشان دادی که واقعا بزرگ شدی و به سن تکلیف رسیده‌ای...» و این تازه آغاز کتابی است که داستان جشن تکلیف یک دختر را بیان می‌کند.
کتاب «جشن تکلیف مبارک» در 36صفحه و با قطع خشتی به‌دلیل استقبال مخاطبان زمستان امسال(1402) به چاپ ششم رسید. این کتاب از سوی انتشارات به نشر وابسته به آستان قدس راهی بازار کتاب شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید