• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 20 اسفند 1402
کد مطلب : 220532
+
-

مرگ، دوربرگردان ندارد

چهره
مرگ، دوربرگردان ندارد

شاید این خبر را شنیده باشید؛ «حمید بهبهانی» وزیر اسبق راه و شهرسازی دولت نهم که طرح احداث دوربرگردان‌ها ابتکار وی بوده، روز گذشته بر اثر بیماری درگذشت. اگر به یاد داشته باشید چند سال قبل و در زمان دولت نهم، آقای بهبهانی که در دانشگاه استاد مشاور رئیس‌جمهور اسبق بود و بعدتر وزیر راه و شهرسازی دولت نهم شد، طرح دوربرگردان‌ها را در پایتخت به اجرا در آورد. در اواخر دهه 80 رئیس‌جمهور دولت نهم، قبل از اینکه به پاستور برود، شهردار تهران بود و استاد قدیمی‌اش را با خودش به شهرداری برد و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک را به او سپرد.
و با اجرای طرح جنجالی دوربرگردان‌ها، در بیشتر خیابان‌ها و بزرگراه‌ها دوربرگردان کار گذاشته شد که البته در زمان خودش منتقدان زیادی داشت؛با اینکه آقای بهبهانی معتقد بود این طرح، یک پروژه نو و جدید است و حتی اختراع دوربرگردان‌ها را به نام خود ثبت کرده بود! اما کارشناسان شهرسازی این حجم از دوربرگردان در شهر را بیشتر موجب تصادف و ترافیک می‌دانستند و گزارش‌ها هم حکایت از بروز تصادفات به‌ویژه در بزرگراه‌ها و سر دوربرگردان‌ها داشت.
 این شد که در شهرداری بعدی، میراث آقای بهبهانی، یعنی بسیاری از این دوربرگردان‌ها جمع شد تا طرح آقای وزیر بیشتر از این به شهر خسارت نزند.
آقای بهبهانی در دولت نهم وزیر راه و ترابری بود.
مرحوم بهبهانی متولد شیراز ، در سن 83سالگی و بعد از تحمل مدتی بیماری درگذشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید