• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 20 اسفند 1402
کد مطلب : 220523
+
-

عظمت ماه رمضان در نظر آیت الله بروجردی

حجت‌الاسلام میثم علی پناه در یکی از سخنرانی‌های خود در خصوص ماه رمضان و حال عبادت می‌گوید: ماه مبارک رمضان ماهِ فیض بردن است. ماهِ انتفاع است ماهِ بهرمندی است. خدا هم در ماهِ رمضان شرایطی را فراهم کرده است که همه فیض ببرند؛ همه منتفع شوند ولو اینکه بنده‌ای نالایق و ناقابل باشد. اما زمانی که در فرصت و موقعیت نورانی ماه مبارک رمضان قرار می‌گیرد، حضرت حق برنامه‌ای چیده تا او هم منتفع شود.
در حالات مرجع عالی مقام تشیع مرحوم آیت‌الله بروجردی (ره) نقل می‌کنند که مرحوم آیت‌الله بروجردی از یک سال قبل از حلول ماه مبارک رمضان بعد از هر نمازِ واجب سر به سجده می‌گذاشت و عرض می‌کرد خدایا توفیق بهره‌برداری از فیو ضات و برکات ماه مبارک رمضان را به سید حسین بروجردی مرحمت کن. خدایا به سید حسین بروجردی عنایت بکن تا بتواند از برکات شب‌های قدر مستفیض شود. حالا یک سال مانده است به ماه مبارک رمضان! اما ایشان از الان دغدغه دارد معلوم می‌شود برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان با مابقی برکات و فیوضات قابل مقایسه نیست.
ببینید این وداعی که امام سجاد علیه السلام با ماه مبارک رمضان کرده است.حضرت در یکی از فراز‌های نورانی این وداع می‌فرماید: «سلام بر تو ماهی که نیامده مشتاقت هستم و نرفته دلتنگت هستم» ! خدا وکیلی ما هم اینجوری هستیم؟ یعنی ما هم قبل از حلول ماه مبارک رمضان دلتنگ ماه مبارک رمضان هستیم یا نه؟ تا می‌گویند ماه رمضان دارد می‌آید می‌گویم: اوه اوه یاحضرت عباس. در روز شانزده، هفده ساعت نه باید چیزی بخورید نه چیزی بیاشامید. و نرفته دلتنگ ماهِ رمضان هستیم! از خدامان هست که زودتر تمام شود و برود ومن هم خلاص بشوم! علتش این است که من دریافتی از ماه مبارک رمضان ندارم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید