• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 20 اسفند 1402
کد مطلب : 220500
+
-

اجرای برنامه‌های جذاب برای

اردوهای خانوادگی راهیان‌نور


الناز عباسیان-دبیر ضمیمه پایداری


امروز بیستم اسفند‌ماه روز راهیان‌نور در تقویم ثبت شده است. همین ثبت رسمی یک رویداد در تقویم یک کشور نشان از اهمیت و نقش مهم آن دارد.
درچند سال اخیر حضور جوانان و نوجوانان در اردو‌های راهیان نورپررنگ تر شده است. تا جایی‌که سردار قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور، اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد افراد حاضر در راهیان‌نور، از جوانان و نوجوانان هستند. اوج رهاورد سرزمین راهیان‌نور همین حضور تأثیر‌گذار زائران سراسر کشور از تمامی قشرها است که همچنان با شوق و ذوق و با عزت‌آفرینی ادامه دارد.
اردوهای راهیان‌نور یکی از اتفاق‌های مهم و نیاز امروز نوجوانان و جوانان است زیرا نسل جدید نیاز به الگویی سازنده و ملموس دارند و از طرفی رفتار جوانان دوران جنگ تحمیلی آنقدر ارزشی و متمایز بوده که همچنان روی نسل‌های امروزی اثرگذار است. رزمندگان دوران دفاع‌مقدس با نیت پاک و خالصانه، بزرگ‌ترین پیروزی را در مقابل دشمن به ارمغان آوردند. آن هم دشمنی تا بن‌مسلح که کشورهای مختلف از آن حمایت می‌کردند. باید شرایطش مهیا باشد تا فکر و اندیشه جوانان‌ دفاع‌مقدس را به آنها معرفی کرد و در این مسیر چه راهکاری بهتر از سفر به مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس است.
اردوهای راهیان‌نور چند دهه است که به‌خوبی برای اقشار مختلف به‌صورت گروهی درحال برگزاری است و نوجوانان و جوانان از آن بهره می‌برند و در ۳ سال گذشته اردوهای خانوادگی هم مورد استقبال قرار گرفته است. فرهنگ راهیان‌نور، بهترین الگو برای تربیت فرزندان و نسل امروزی است. خانواده‌ها با قرار دادن فرهنگ دفاع‌مقدس و اردوهای راهیان‌نور به‌عنوان یک سرمشق، فرزندانشان را می‌توانند با منش شهدایی تربیت کنند. این انتقال تجربه و الگوگیری منجر به ساخت آینده روشنی برای کشور خواهد بود.
اما نکته مهم در این اردوها این است که باید برنامه‌های متنوع، جذاب و اثرگذار برای این گروه سنی تدارک دید. این قشر در دنیایی به‌سرمی‌برد که فضای مجازی سیطره یافته و دسترسی به اطلاعات هر چند نادرست به آسانی صورت می‌گیرد. تنوع و جذابیت فضای مجازی به حدی است که حتی افراد دیگر جامعه را هم به‌خود جذب می‌کند و در این رقابت باید به بهترین روش‌ها برای این گروه سنی در مسیر راهیان‌نور برنامه اجرا کرد.
و چه زیبا در وصف وادی راهیان‌نور سروده شده:
میان خاک سر از آسمان درآوردیم
چقدر قمری بی‌آشیان درآوردیم
وجب وجب تن این خاک مرده را کندیم
چقدر خاطره نیمه جان درآوردیم
چقدر چفیه و پوتین و مهر و انگشتر
 چقدر آینه و شمعدان درآوردیم

 

این خبر را به اشتراک بگذارید