• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 19 اسفند 1402
کد مطلب : 220465
+
-

سفر، بی‌خطر

دغدغه
سفر، بی‌خطر

تعطیلات عیدنوروز بهترین فرصت برای مسافرت رفتن است و بسیاری از خانواده‌ها هم برای این تعطیلات و گشت‌و‌گذار برنامه‌ریزی می‌کنند. عده‌ای هم روزهای آخر اسفند - مثل همین حالا - را به این تعطیلات اضافه کرده و زودتر راهی سفر می‌شوند.
همانطور که احتمالا شنیده‌اید، یکی از مخاطرات سفرهای نوروزی تصادفات جاده‌ای است که آمارش در روزهای اول بهار حسابی بالا می‌رود. با اینکه نیروهای امدادی و پلیس راهور به‌صورت شبانه‌روزی در جاده‌ها مشغول فعالیت‌ هستند، اما باز هم بیشتر تصادفات جاده‌ای به‌خاطر خطاهای انسانی و حواس‌پرتی راننده‌ها رخ می‌دهد.
حالا که هنوز در برخی از محورهای کوهستانی برف وجود دارد و شرایط زمستانی کماکان حاکم است، پلیس راهور توصیه می‌کند که به‌خاطر احتمال ریزش سنگ و بهمن در جاده‌ها و معابر کوهستانی، قبل از تردد و آغاز سفر از آخرین وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن ۱۲۰پلیس راهور یا رسانه‌ها مطلع شوید. ضمن اینکه پلیس معتقد است شب‌هنگام زمان مناسبی برای سفر نیست؛ چراکه اگر خودرو خراب شده یا دچار حادثه شود، سرنشینان در تاریکی شب گرفتار می‌شوند و تا رسیدن کمک و نیروهای امدادی، باید منتظر بمانند. این را هم بد نیست بدانید که قطعا در طول راه در جاهایی در ترافیک خواهید ماند و اگر یک مسیر را به‌طور معمول 3ساعته طی می‌کردید، در ایام نوروز ممکن است ۸ساعته از آن عبور کنید؛ بنابراین علاوه بر اینکه آستانه تحمل‌تان را بالا می‌برید، از پر بودن باک خودرو و همراه داشتن ملزومات زمستانی که ازجمله ضروریات سفر در شرایط زمستانی جاده‌ها و همچنین نوروز است، مطمئن شوید.
زرنگ‌بازی هم درنیاورید چون رانندگانی که در مسیرهای پرترافیک از شانه راست جاده حرکت کنند، حتما ماشین‌شان متوقف شده و توقیف در انتظار آنان است؛ حتی اگر افراد خانواده نیز در خودرو حضور داشته باشند. تلفن همراه را کنار بگذارید، پشت فرمان خوراکی نخورید، کمربند ایمنی را ببندید و بی‌خیال سرعت و سبقت غیرمجاز شوید تا سفر مطمئنی در پیش داشته باشید و به سلامت به مقصد برسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید