• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 19 اسفند 1402
کد مطلب : 220458
+
-

جزئیات انفجار در پالایشگاه

حادثه
جزئیات انفجار در پالایشگاه

انفجار در یکی از کوره‌های درحال تعمیر پالایشگاهی در بندرعباس، حادثه تلخی را رقم زد و موجب جان ‌باختن یکی از کارکنان ‌ و مصدومیت 3نفر دیگر شد.
به گزارش همشهری، این حادثه حدود ساعت 11 روز پنجشنبه در پالایشگاه نفت آفتاب در بندرعباس اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که شماری از کارگران و متخصصان در حال کار روی یکی از کوره‌های پالایشگاه بودند. این کوره مدتی بود که از مدار تولید خارج شده و متخصصان در حال تعمیر آنجا بودند که ناگهان به‌دلیل نشت مواد نفتی از تیوب کوره تقطیر و رسیدن آن به محفظه احتراق، آتش‌سوزی و  انفجار مهیبی رخ داد.
در جریان این حادثه 4نفر از نیروهای پالایشگاه که مشغول کار بودند به‌شدت مجروح شدند. دقایق کوتاهی از این حادثه گذشته بود که مصدومان به مرکز درمانی منتقل شدند اما یکی از آنها که وضعیت وخیم‌تری داشت پیش از رسیدن به بیمارستان، در راه جان خود را از دست داد. علیرضا جعفرپور، فرمانده ارشد پدافند غیرعامل صنایع غرب بندرعباس درباره این حادثه گفت:‌ در بررسی‌های انجام شده و با تشکیل کمیته بحران در شرکت نفت آفتاب معلوم شد دلیل این حادثه کاملا فنی بوده است. او ادامه داد: بعد از حادثه نیز وضعیت پالایشگاه به حالت عادی درآمده و همه‌‌چیز تحت کنترل است و گزارش دقیق حادثه پس از انجام تحقیقات و تحلیل‌های فنی توسط کارگروه‌های تخصصی منتشر خواهد شد. در همین حال، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی حمله سایبری به پالایشگاه خصوصی آفتاب بندرعباس را تکذیب کرد.
حسین دلیریان در صفحه شخصی خود نوشت: مرکز ملی فضای مجازی گمانه‌زنی‌ها در رابطه با ‎حمله سایبری و انفجار در پالایشگاه خصوصی آفتاب بندرعباس را بررسی کرد؛ ادعای مطرح‌شده نادرست بوده و حمله سایبری صورت نگرفته است. همچنین شرکت پالایش نفت آفتاب نیز در اطلاعیه‌ای ضمن تأسف بابت جان ‌باختن یکی از کارکنان پالایشگاه اعلام کرد که با تلاش نیروهای عملیاتی شرکت، فرآیندهای تولیدی و عملیاتی به روال عادی بازگشته و جزئیات حادثه در دست بررسی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید