• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 17 اسفند 1402
کد مطلب : 220274
+
-

درخشش بی‌پاداش

احمد نوراللهی از معدود لژیونرهای موفق این روزهاست اما گویا همچنان باید دور از تیم ملی بماند

درخشش بی‌پاداش

 به‌طور کلی وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران چندان روبه‌راه نیست. مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش برای تیم‌هایشان بازی نمی‌کنند و گفته می‌شود نیمچه مصدومیتی هم دارند. سردار آزمون به تناوب برای رم به میدان می‌رود، مجید حسینی با تیمش در لیگ ترکیه به رکورددار شکست تبدیل شده، سامان قدوس در بازگشت از جام‌ملت‌های آسیا اغلب در برنتفورد روی نیمکت می‌نشیند و علی قلی‌زاده هم در لیگ مهجور لهستان وضع خوبی ندارد. در این میان یکی از معدود لژیونرهای ایرانی که فعلا وضع مطلوبی دارد، احمد نوراللهی است؛ ستاره‌ای که فصل گذشته با شباب‌الاهلی قهرمان لیگ امارات شد و بعد به الوحده پیوست.
همانطور که می‌دانید نوراللهی امسال شرایط خوبی در الوحده داشته و مخصوصا بعد از خط‌خوردنش از اردوی تیم ملی، راندمان او بهتر هم شده است. احمد امسال در تمامی مسابقات 20بار به میدان رفته و به‌طور مستقیم روی 13گل تأثیر داشته است؛ 7گل زده و 6پاس‌گل ارسال کرده است. با وجود این، اینطور به‌نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی همچنان تمایلی به دعوت از این بازیکن ندارد و شاید هافبک پیشین پرسپولیس حضور در اردوی پایان سال تیم ملی را هم از دست بدهد. چند روز پیش وقتی از قلعه‌نویی در این مورد سؤال شد، او جواب نامشخصی داد که همه‌‌چیز را در ابهام نگه داشت.
شاید خیلی‌ها انتظار داشتند بعد از پایان جام‌ملت‌های آسیا دیگر مشکل نوراللهی حل شود اما با نوع مصاحبه قلعه‌نویی بعید به‌نظر می‌رسد این اتفاق رخ بدهد. اینکه امیر گفته «نوراللهی قبلا هم بازیکن خوبی بوده و مشکل او هرگز فنی نیست» نشانه خوبی برای این بازیکن محسوب نمی‌شود؛ مخصوصا که او در این مدت هرگز هم در مورد اتفاق رخ‌داده در تیم ملی توضیح نداده یا عذرخواهی نکرده است. نکته دیگر اینکه گویا حتی اعلام بازنشستگی امید ابراهیمی، گزینه مورد علاقه قلعه‌نویی در این پست هم تغییری در شرایط نوراللهی ایجاد نکرده است.

گمشده آبی
مهرداد محمدی فرسنگ‌ها از ستاره آماده ابتدای فصل فاصله گرفته

استقلال در شرایطی مقابل مس‌رفسنجان شکست خورد و به شکلی زودهنگام از مسابقات جام‌حذفی کنار رفت که بعد از بازی اشکالات زیادی از کادرفنی این تیم گرفته شد. یکی از مهم‌ترین این ایرادات برمی‌گشت به حضور مهرداد محمدی به جای ماشاریپوف؛ تعویضی که بین دو‌نیمه صورت گرفت و نتایج موفقیت‌آمیزی هم نداشت. محمدی طی حضور 45دقیقه‌ای‌اش در این بازی هم اثرگذاری خاصی نداشت و یک موقعیت خوب را برای استقلال از دست داد. این تعویض با انتقادهای زیادی همراه شده است، مخصوصا از این جهت که به هر حال ماشاریپوف ازبک بازیکن باکیفیتی است و قبلا هم توجه هواداران را به‌خودش جلب کرده بود. به‌طور کلی اما، وضعیت مهرداد محمدی اصلا جالب نیست و این بازیکن فاصله بسیار زیادی با سطح فنی ابتدای فصلش پیدا کرده است.
محمدی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خریدهای تابستانی استقلال در حالی به این تیم پیوست که به هواداری از پرسپولیس شهرت داشت. وقتی اوایل کار او چند گل مهم و زیبا برای آبی‌ها به ثمر رساند، همین نکته به مرکز ثقل کری‌خوانی و فخرفروشی هواداران استقلال تبدیل شد؛ اینکه لیدر جایگاه پرسپولیسی‌ها حالا ستاره آبی‌ها‌ست. هر چه زمان گذشت اما محمدی رو به افول گذاشت و کم‌کم کارش به جایی کشید که حالا نه‌تنها به نیمکت‌نشینی خو گرفته، بلکه معمولا هنگام حضورش در زمین به‌عنوان بازیکن تعویضی، موفق به برآوردن توقعات نمی‌شود.
دیدار حذفی با مس‌رفسنجان، چهارمین مسابقه پیاپی بود که محمدی روی نیمکت می‌نشست. آخرین حضور او در ترکیب اصلی به بازی با پیکان در روز نهم دی بازمی‌گردد که عملکرد خوبی نداشت و بین دو‌نیمه تعویض شد. پس از آن محمدی 20دقیقه مقابل نفت آبادان، 10دقیقه مقابل ملوان، 14دقیقه در جدال با سپاهان و 45دقیقه هم در مصاف با مس‌رفسنجان به میدان رفته و کار خاصی انجام نداده است. محمدی به‌طور کلی در این فصل 1015دقیقه برای استقلال بازی کرده، 4گل زده و 2پاس گل ارسال کرده است. از آخرین نقش‌آفرینی مستقیم او روی یک گل، 546دقیقه می‌گذرد.

منتظر محمد؛ حسرت بزرگ آبی‌ها
از روز دوشنبه تا امروز، یک نکته شده ورد زبان هواداران استقلال: «اورونوف، منتظر محمد، ماشاریپوف؛ چه مثلث شگفت‌انگیزی را جواد نکونام از ما دریغ کرد!» می‌گویند اورونوف پیش از آنکه به پرسپولیس برود به استقلال پیشنهاد شد و جواد نکونام در ادامه لجبازی‌هایش با خطیر او را نخواست. ستاره ازبکستانی راهی پرسپولیس شد و حالا درخشش او در لباس قرمز و پابه‌توپ‌های ستودنی‌اش حرص هواداران استقلال را در آورده است. منتظر محمد عراقی هم بازیکنی بود که در ابتدای فصل به استقلال لینک شد و حتی با این تیم قرارداد بست اما همان ماجراهای معروف نکونام و خطیر، این ستاره را هم از استقلال دور کرد و او با قراردادی قرضی به مس رفسنجان پیوست. صحنه گلزنی این بازیکن به استقلال و شادی نکردن او را که یادتان هست؟ منتظر محمد تحت قرارداد استقلال است اما با گل زیبایش باعث حذف آبی‌ها از جام حذفی شده است! این بازیکن با یک گل و یک پاس گل در لیگ برتر و یک گل در جام‌حذفی، یکی از بازیکنان تأثیرگذار و موفق مس در این فصل بوده است. ستاره عراقی البته در دوران ساکت الهامی زیاد در ترکیب اصلی قرار نمی‌گرفت و بیشتر به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین می‌رفت. محرم نویدکیا در 3بازی لیگ برتر و یک بازی جام‌حذفی 3بار منتظر محمد را در ترکیب اصلی قرار داده و فقط در نخستین بازی‌اش مقابل هوادار او را فیکس نکرده که در همان بازی هم از دقیقه46 او را به زمین فرستاده است. این در حالی است که ساکت الهامی طی 15بازی نیم‌فصل اول فقط 2بار او را در ترکیب اصلی قرار داده بود! محمد مجموعا 597دقیقه در لیگ و 90دقیقه در جام‌حذفی برای مس بازی کرده و با 2گل، یک پاس گل و نمره6.79 هفتمین بازیکن موفق این تیم بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید