• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 17 اسفند 1402
کد مطلب : 220267
+
-

هری تشنه

مهاجم انگلیسی اجازه نمی‌دهد بایرن حذف شود

هری تشنه

عقاب‌ها در آلمان به گنجشک تبدیل شدند. لاتزیو نتوانست رویاپردازی‌اش را ادامه دهد و پیروزی یک بر صفر خانگی را در زمین بایرن مونیخ با شکست 3 بر صفر عوض کرد. دلیل این باخت لاتزیو این است که هری کین تشنه جام است. احتمالا بوندس‌لیگا پس از 11سال برای بایرن از دست خواهد رفت و برای نخستین بار به بایرلورکوزن خواهد رسید، جام‌حذفی و سوپرجام هم از دست رفته و مهاجم انگلیسی تا جایی که می‌تواند باید در لیگ قهرمانان ادامه دهد بلکه بتواند به نخستین جام عمرش برسد. هری کین بعد از دبل در این مسابقه گفت: «امیدوارم بتوانیم از این پیروزی به‌عنوان یک نقطه عطف برای بقیه سال استفاده کنیم. اگر در اکثر بازی‌ها اینطور عمل کنیم، برنده از زمین بیرون خواهیم آمد. من از 2گلی که در این بازی زدم، راضی هستم. به‌عنوان یک مهاجم، شما از روی گل‌ها و پاس گل‌ها، به‌ویژه در بازی‌های بزرگ مانند مراحل حذفی قضاوت می‌شوید. تلاش می‌کنم کاری را که انجام می‌دهم ادامه دهم. این فصل از نظر گلزنی برای من فصل خوبی بوده است اما به‌عنوان یک تیم، می‌دانیم که می‌توانیم بهتر عمل کنیم.»
   کین به رکورد رحیم استرلینگ به‌عنوان بهترین گلزنان انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا رسید اما هنوز 3گل دیگر تا بهترین آمار فاصله دارد؛ وین رونی ۳۰گل، رحیم استرلینگ و کین ۲۷گل.
   هری کین با تأثیرگذاری روی ۴۱گل (۳۳گل و ۸پاس گل) به نخستین بازیکن بایرن پس از لواندوفسکی فصل ۲۲-۲۰۲۱ تبدیل شد که روی حداقل ۴۰گل برای این تیم در یک فصل تأثیر مستقیم می‌گذارد.
   عملکرد هری کین در دیدارهای خانگی لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب تاتنهام و بایرن‌مونیخ؛ 20بازی، 21تأثیرگذاری روی گل.
   کین بیش از هر بازیکن دیگری در رقابت‌های این فصل اروپا مجموع گل و پاس گل دارد (6گل و 3‌پاس گل و مجموع 9).
   هری کین 33گل در 33بازی برای بایرن‌مونیخ در تمام رقابت‌های این فصل به ثمر رسانده است و از رکورد خودش در 49بازی فصل گذشته با تاتنهام هاتسپر (32گل) جلو زده است.
   بایرن‌مونیخ از 4بازی مرحله‌حذفی لیگ قهرمانان اروپا با شکست در بازی رفت، پیشرفت کرده است و فقط بارسلونا، چلسی، یوونتوس و رئال‌مادرید (هر کدام 5بازی) جلوتر از این تیم هستند.
   لاتزیو از 20بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان فقط 2بازی را برده (5تساوی و 13شکست) و تنها یک‌بار توانسته دروازه خودش را بسته نگه دارد.

تاریخ‌سازی نویر در لیگ قهرمانان راهم نباید نادیده گرفت. با بسته نگه داشتن دروازه بایرن مقابل لاتزیو، مانوئل‌نویر برای پنجا‌ه‌وهفتمین بار در لیگ قهرمانان موفق به ثبت کلین‌شیت شد و به رکورد ایکر کاسیاس رسید؛ نویر ۵۷کلین‌شیت، ایکر کاسیاس ۵۷ و جی‌جی بوفون ۵۲. نویر برای رسیدن به رکورد کاسیاس به ۴۱بازی کمتر احتیاج داشت؛ نویر (57کلین‌شیت در 136بازی) وکاسیاس (57کلین‌شیت




   جمال موسیالا مقابل لاتزیو 4موقعیت ایجاد کرد و 5شوت بیشتر نداشت. او با 21سال و 8روز سن، جوانترین بازیکنی است که بعد از لیونل مسی مقابل سلتیک در فوریه2008 (با 20سال و 241روز سن) در یک بازی مرحله‌حذفی لیگ قهرمانان اروپا، 5+ شوت و 4+ موقعیت ایجاد کرده است.
   توماس مولر با 34سال و 174روز، مسن‌ترین بازیکنی شد که بعد از کلودیو پیزارو (مقابل یوونتوس در آوریل 2013 و با 34سال و 189روز سن) در مرحله‌حذفی لیگ قهرمانان اروپا برای بایرن‌مونیخ گل می‌زند. همچنین مولر صدو‌چهل‌و‌نهمین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا برای بایرن انجام داد و فقط ژاوی (151بازی برای بارسلونا) و ایکر کاسیاس (150بازی برای رئال‌مادرید) بیشتر از او برای یک باشگاه خاص در این رقابت‌ها به میدان رفته‌اند. مولر احتمالا در دور یک‌چهارم به رکورد هر دو اسطوره بارسا و رئال خواهد رسید.


لیگ همبرگر با سس معمولی
فرانسوی‌ها از آخرین روزهای حضور امباپه لذت ببرند

همبرگرفروشی زنجیره‌ای مک‌دونالد حق نامگذاری لیگ فرانسه را به مبلغ ۲۰میلیون یورو در هر فصل خریده است، بنابراین از سال آینده این مسابقات، لیگ‌یک مک‌دونالد نامیده می‌شود؛ این یک نشانه برای به قهقرا رفتن پنجمین لیگ بزرگ اروپایی است. لیونل مسی، سرخیو راموس و نیمار تابستان لیگ یک یا لو‌شامپیونه فرانسه را ترک کردند و به اعتبار آن آسیب زدند و امباپه هم تابستان آینده همه اعتبار باقیمانده آن را با جدایی خود و احتمالا پیوستن به رئال‌مادرید از بین خواهد برد. اگر امباپه، مسی، نیمار و بازیکنانی در این حد در این لیگ نباشند، ساندویچی‌های زنجیره‌ای لوکاس پودولسکی در آلمان که دونر کباب می‌فروشند یا حتی فلافل‌فروشی‌ها هم می‌توانند نام لیگ را با پرداخت مبلغ اندکی مصادره کنند. اصلا شاید ناصر الخلیفی وارد عمل شود و با پرداخت یک‌میلیون یورو یا بیشتر اسم لیگ را به لیگ ستارگان قطر یا اصلا ناصر لیگ تغییر دهد!
همین حالا عده‌ای لیگ فرانسه را مسخره و از آن به عنوان لیگ کشاورزان یاد می‌کنند، چه برسد به اینکه نام مک‌دونالد هم به پیشوند یا پسوند لیگ اضافه شود.
این احتمال هست که به‌زودی سهمیه فرانسه در رقابت‌های باشگاهی اروپایی هم کم شود و لیگ پرتغال جای لیگ‌یک را در فهرست 5لیگ بزرگ قاره بگیرد. در حال‌حاضر لوییس انریکه به دستور ناصر الخلیفی در حال تنبیه امباپه است. سرمربی اسپانیایی پاری‌سن‌ژرمن زیاد به او بازی نمی‌دهد و توجیهش این است که تیم باید به دوران پساامباپه عادت کند. البته در بازی برگشت مقابل رئال‌سوسیداد این خطر را نکرد که ستاره تیمش را روی نیمکت بنشاند. امباپه به زمین رفت و در پیروزی 2 بر یک تیم دبل کرد.
    امباپه در شصت‌و‌نهمین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا 68 و 69مین تأثیر مستقیم روی گل‌های تیم‌هایش، موناکو و پی‌اس‌جی را ثبت کرد (46گل و 23پاس گل).
    مهاجم فرانسوی تیم پاریسی تعداد گل‌ها و پاس‌گل‌هایش را در همه رقابت‌های این فصل به عدد41 رساند (34گل و 7پاس گل) که مشترکا با هری کین بهترین رکورد‌دار 5لیگ بزرگ اروپایی است.
    امباپه برای نهمین‌بار در یک بازی لیگ قهرمانان 2گل یا بیشتر به‌ثمر رساند تا با سرخیو آگوئرو و نیمار در رده دهم مشترک فهرست زنندگان 2+گل در این رقابت‌ها قرار گیرد.
    کیلیان امباپه چهارمین بازیکنی شد که در لیگ قهرمانان اروپا برای پاری‌سن‌ژرمن رکورد 60بازی را به ثبت رساند. مارکینیوش (87)، مارکو وراتی (79) و تیاگو سیلوا (60)بازی‌های بیشتری از او داشته‌اند.
    با 23سال و 361روز سن، پاری‌سن‌ژرمن جوان‌ترین ترکیب خود را برای یک بازی لیگ قهرمانان به میدان فرستاد (پیش از این جوان‌ترین ترکیب این تیم با 24سال و 85روز سن، فوریه2001 مقابل میلان به میدان رفته بود.) و نهمین تیم جوانی شد که در تاریخ این رقابت‌ها به زمین می‌رود.
    پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی مقابل رئال‌سوسیداد دومین برد خود را در 10سفر آخر به اسپانیا در رقابت‌های اروپایی کسب کرد (2تساوی و 6باخت). تنها پیروزی قبلی آنها در این کشور در فوریه2021 و در همین مرحله به‌دست آمده بود. آنها در آن بازی 4 بر یک در نوکمپ بارسلونا را شکست دادند.
    پاری‌سن‌ژرمن در 8تلاش اخیر خود برای سومین بار از مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان صعود کرد.آنها با مسی 2فصل پیاپی در همین مرحله حذف شده بودند ولی فصل 20-2019 به فینال و فصل 2020-21 به نیمه نهایی رسیدند.
    رئال‌سوسیداد از زمان پیروزی 2بر یک مقابل اتلتیکو‌مادرید در نوامبر1998 در مرحله یک‌هشتم نهایی جام یوفا و در 11بازی آخر حذفی خود در رقابت‌های مهم اروپایی بدون برد بوده، با 3تساوی و 8باخت.
    این نخستین باری بود که رئال‌سوسیداد در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا در خانه از حریف عقب افتاد.
    باشگاه باسکی در 8بازی اخیر در همه رقابت‌ها در رئال‌آرنا (5تساوی و 3باخت) بدون برد بوده که این طولانی‌ترین روند بدون برد خانگی آنها در 30سال اخیر است؛ از اکتبر1994.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید