• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 16 اسفند 1402
کد مطلب : 220222
+
-

رهبر معظم انقلاب: حضور در انتخابات جهاد بود

25 میلیون مجاهد

دشمنان یک‌سال تلاش کردند مردم را از انتخابات منصرف کنند

گزارش
25 میلیون مجاهد

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

رهبرمعظم انقلاب صبح سه‌شنبه پس از کاشت ۳ اصله درخت که همزمان با روز درخت‌کاری انجام شد، از حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی در ۱۱ اسفندماه تشکر کردند و گفتند: حضور ملت ایران در انتخابات انجام وظیفه اجتماعی و تمدنی و یک جهاد بود.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علاوه بر کاشت نهال زیتون، یک اصله نهال «سرو لاوسون» و یک اصله نهال «اَنجیلی» را که در داخل تولید شده‌اند، غرس کردند. درخت «َانجیلی»، یک درخت بومی جنگل‌های مازندران است که علاوه بر استفاده از چوب سخت آن در مصارف مختلف، ریشه و برگ‌های آن نیز استفاده دارویی دارند.


جهاد ملت ایران
لازم می‌دانم اشاره کنم به موضوع مهم انتخابات و از ملت ایران تشکر کنم به‌دلیل حضورشان در پای صندوق‌های رأی. هم یک وظیفه‌ اجتماعی و تمدنی را ملت ایران با این حضور انجام دادند، هم یک جهاد.

چرا جهاد؟
می‌گوییم جهاد؛ چرا؟ چون در مقابل تبلیغات دشمنان بود. تقریبا حدود یک سال، دشمنان ملت ایران، دشمنان ایران اسلامی، دشمنان جمهوری اسلامی از اطراف دنیا تلاش کردند که مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و انتخابات را از رونق بیندازند. مردم با حضور خود درپای صندوق‌ها، در مواجهه‌ با این حرکت دشمنان، یک حرکت بزرگ و حماسه‌آمیزی انجام دادند، بنابراین، این یک جهاد بود.

قدردانی از دست‌اندرکاران
از دست‌اندرکاران انتخابات؛ از مسئولان برگزاری، تبلیغات، امنیت و همه‌ کسانی که به‌نحوی به برگزاری انتخابات کمک کردند هم قدردانی می‌کنیم.

ضرورت استمرار امدادرسانی‌ها
سیلی که در ناحیه‌ جنوبی استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، خسارت‌های زیادی به مردم وارد کرده‌است.
 امدادهایی که درحال انجام است، حتما بایستی ادامه پیدا کند.

هرکس توانایی دارد سیل‌زدگان را یاری دهد
گروه‌های امدادی، چه از مسئولان دولتی و چه غیرآنها، مشغول کار هستند که باید ادامه پیدا کند. کسانی هم که توانایی ورود به امداد و کمک را دارند، برای کمک‌رسانی وارد شوند.

همواره به یاد مردم فلسطین هستیم
برای اعلام همبستگی و همدلی با مردم مظلوم و البته بسیار مقاوم فلسطین، یکی از درخت‌هایی که امروز(دیروز) کاشته شد، درخت زیتون بود. این اقدام نمادین درواقع برای ابراز سلام به آنها بود و اینکه بگوییم همواره حتی در کاشت درخت نیز به یاد مردم فلسطین هستیم.

یک سرمایه‌گذاری پرسود
کاشت درخت یک سرمایه‌گذاری باصرفه و پرسود است. درخت دارای ثمرات زیادی همچون افزایش اکسیژن هوا و مقابله با آلاینده‌هاست، بنابراین یک سرمایه‌گذاری پرسود است؛ به‌خصوص در شرایط زندگی ماشینی امروز که متأسفانه آلاینده‌ها افزایش پیدا کرده‌اند.

چرا درخت زیتون؟
یکی از 3‌نهالی که به‌مناسبت روز درخت‌کاری ازسوی رهبرمعظم انقلاب کاشته شد، نهال درخت زیتون بود. این درخت مظهر مبارزه، امید و تداوم مقاومت ملت فلسطین محسوب می‌شود. درخت زیتون نمادی از مقاومت، تاریخچه مالکیت زمین و روحیه پایدار مردم فلسطین است. این درخت حتی در برابر خشکی و شرایط خاک نامناسب نیز توانایی بقا و رشد دارد و نمادی از اراده بی‌نهایت فلسطینی‌هاست و با هویت فرهنگی و تاریخی این ملت نیز گره خورده است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید