• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 16 اسفند 1402
کد مطلب : 220154
+
-

شب بی‌دردسر قهرمانان

رئال و سیتی بعید است برای صعود به مشکل بخورند

در دومین شب دور رفت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا امشب‌ 2بازی برگزار می‌شود و قهرمانان 2دوره اخیر میزبان حریفان نسبتا ساده خود خواهند بود: رئال مادرید - لایپزیش با داوری داویده ماسا از ایتالیا و منچسترسیتی - کپنهاگن با داوری اسپن اسکاس از نروژ. رئال شانس زیادی آورد و بازی رفت را در خاک آلمان یک بر صفر برد. منچسترسیتی هم در بازی با آسان‌ترین حریف این مرحله به زحمت افتاد ولی هر طوری که بود 3 بر یک به پیروزی رسید.

پس از رسوایی داوری این هفته در لالیگا که خسوس خیل مانسانو یک ثانیه پیش از گل پیروزی‌بخش رئال به والنسیا سوت پایان مسابقه را زد، مادریدی‌ها حالا باید از تک‌گل خود در بازی رفت مقابل لایپزیش دفاع کنند؛ همان کاری که در آلمان کردند. مانسانو احتمالا مدتی طولانی محروم خواهد شد.
داور چهارم بازی امشب رئال - لایپزش هم مارکو دی‌بلو خواهد بود. او اخیرا برای دومین بار دچار محرومیت شده. جنجال اخیر بر سر این بود که این داور در بازی لاتزیو و میلان، 3بازیکن را اخراج کرد و 12کارت زرد نشان داد. او پیش‌تر در ‌ماه آگوست و در شروع فصل نیز در بازی یوونتوس و بولونیا قضاوتی جنجالی داشت و پنالتی واضح به‌سوی بولونیا را نگرفت و به‌خاطر آن صحنه، 36روز محروم شد. حالا یوفا که با رئال و باشگاه‌های باقیمانده در سوپرلیگ اروپا مشکل دارد، به این داور جایزه داده است!
    رئال 2بار لایپزیش را برده و یک‌بار به این تیم نوظهور باخته است. رئال فصل پیش در مرحله گروهی در برنالئو 2 بر صفر برده بود.
    این سومین بازی خارج از خانه لایپزیش مقابل حریفان اسپانیایی در رقابت‌های اروپایی خواهد بود. آنها در دور پلی‌آف 22 - 2021 لیگ اروپا در زمین سوسیداد 3 بر یک پیروز شدند.
    مادرید فقط در یک بازی از 20بازی اخیر خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا پس از پیروزی در بازی رفت، موفق به پیشرفت نشده است. آنها فصل 19 - 2018 و در مرحله یک‌هشتم مقابل آژاکس برد 2 بر یک دیدار رفت در خانه حریف را با شکست 4 بر یک در بازی برگشت خانگی از دست دادند.
    لایپزیش هیچ‌یک از 6بازی اخیر خود را در مرحله‌حذفی لیگ قهرمانان اروپا نبرده و تنها یک تساوی به‌دست آورده است و در 5بازی از گلزنی عاجز مانده. آنها در 2نوبت آخر که نتوانستند در بازی رفت مرحله‌حذفی پیروز شوند، از دور رقابت‌ها کنار رفتند و هر 2بار در مرحله یک‌هشتم (مقابل لیورپول در فصل 21 - 2020 و منچسترسیتی در فصل 23 - 2022) بود.
    رئال‌مادرید در این فصل هر 7 بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را برده. اگر آنها در این بازی هم پیروز شوند، طولانی‌ترین روند بردشان را در یک دوره رقابت‌ها جشن خواهند گرفت و با رکوردشان در 7بازی اول فصل 15 - 2014 زیر نظر کارلو آنچلوتی برابری خواهند کرد.


تیم گواردیولا مثل همیشه قرعه آسان دارد. او معمولا کیسه بوکس گیر بیاورد، ول‌کن حریف نیست و تا جایی که می‌شود به بازیکنانش توصیه می‌کند گل بزنند. آنها در دانمارک خوب بازی نکردند اما 3 بر یک میزبان را بردند. منچسترسیتی مثل فصل پیش عالی بازی نمی‌کند اما نتیجه‌گراست. آنها 3بازی پیاپی را یک بر صفر بردند تا اینکه به منچستریونایتد، اسباب‌بازی جدیدشان در فوتبال انگلیس رسیدند و 3بر یک این نه چندان حریف را شکست دادند. به‌نظر می‌رسد شاگردان گواردیولا امشب صعود راحتی به یک‌چهارم داشته باشند و برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل پیش یک گام دیگر بردارند. سیتی در آستانه حساس‌ترین دیدار فصل که یکشنبه آینده در زمین لیورپول برگزار می‌شود و جنگ قهرمانی خواهد بود، علاقه‌ای به خطر کردن در بازی امشب ندارد.
   بازگشت هالند و کمی بعد دی‌بروینه از مصدومیت به سیتی کمک کرده کیفیت بازی‌اش را بهبود بخشد. پیشرفت زیادی در گلزنی ‌سیتی دیده می‌شود. من‌سیتی در 2بازی گذشته (یونایتد - لوتون)؛ 44شوت به سمت دروازه و 9گل. آنها در 2بازی قبل‌تر (چلسی - برنتفورد)؛ 40شوت به سمت دروازه و 2گل داشتند.
   دی‌بروینه می‌سازد و هالند می‌زند. بیشترین پاس گل کوین دی‌بروینه به یک بازیکن؛ 23پاس به سرخیو آگوئرو، 22پاس به گابریل ژسوس، 20پاس به رحیم استرلینگ، 18پاس به ارلینگ هالند و 13پاس به روملو لوکاکو.
    منچسترسیتی در رقابت‌های اروپایی مقابل کپنهاگن شکست نخورده است (3برد و 2تساوی) و آخرین دیدار بین 2 تیم در ورزشگاه اتحاد با پیروزی 5 بر صفر سیتیزن‌ها (در اکتبر2022) به پایان رسید.
    تیم دانمارکی هرگز خارج از خانه مقابل حریفان انگلیسی پیروز نشده و از 7سفر قبلی خود 2تساوی و 5شکست سوغاتی برده است. همچنین آنها در هر 4 بازی اخیر که همگی در لیگ قهرمانان اروپا بوده، موفق نشده‌اند در انگلیس گل بزنند.
   گواردیولا در اروپا زمانی که بازی رفت را در خانه حریف می‌برد، حذف نشده است. او در 9فصل قبلی 6بار با منچسترسیتی، 2بار با بارسلونا و یک‌بار با بایرن‌مونیخ چنین تجربه‌ای داشته و از برد دیدار رفت در خارج از خانه دفاع کرده است.
   این چهارمین بازی کپنهاگن در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. آنها در 3بازی قبلی بدون برد بوده‌اند (یک تساوی و 2شکست). دانمارکی‌ها از دسامبر2016 (باخت 2 بر صفر مقابل کلوب بروخه) در خارج از خانه در این رقابت‌ها برنده نشده‌اند و از آخرین پیروزی (2تساوی و 4شکست) در 6بازی خارج از خانه خود فقط 2گل به ثمر رسانده‌اند.
   سیتی در هر 9بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده و پس از رئال‌مادرید و اف‌سی بایرن‌مونیخ می‌تواند سومین تیمی باشد که 10برد متوالی در این رقابت‌ها کسب کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید