• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 اسفند 1402
کد مطلب : 219971
+
-

تفریح در تهران 1403 چند؟

شورای شهر تهران روز گذشته بهای خدمات بازدید از برج میلاد و موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران را تصویب کرد

شورا
تفریح در تهران 1403 چند؟

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

روز گذشته بهای خدمات در مراکز تفریحی و گردشگری پایتخت در شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای پارلمان شهری نسبت به نرخ‌گذاری دقیق و منطقی بازدید از برج میلاد، موزه‌ها و باغ‌موزه‌های تهران برای سال آینده تصمیم‌گیری کردند. در دویست‌ونوزدهمین جلسه شورای شهر افزایش بهای خدمات در مراکز تفریحی شهرداری تهران با حداکثر آرا به تصویب رسید.

بلیت برج میلاد در سال1403
نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در تشریح مصوبه خدمات برج میلاد در سال1403 گفت: بهای خدمات پیشنهاد شهرداری و جمع‌بندی کمیسیون مشخص شده و این نرخ از ابتدای سال لازم اجراست و بر همین اساس برای بازدیدکنندگان داخلی نرخ بلیت سکوی دید باز ۱۱۰ هزار تومان، بازدید از 3 طبقه برج 180هزار تومان و بازدید از گنبد آسمان 180هزار تومان جمع‌بندی شده است. او با اشاره به نرخ پیش‌بینی شده برای بازدیدکنندگان خارجی گفت: بازدید از سکوی دید باز 20دلار، بازدید از 3 طبقه برج30دلار و بازدید از گنبد آسمان 20دلار پیشنهاد شده است. در ادامه عباس حیدری، مدیرعامل برج میلاد با حضور در صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد نرخ بلیت متناسب با تعهد افزایش درآمدی است که شورا برای ما درنظر گرفته است و حداکثر ۴۵درصد رشد دیدیم تا درآمد محقق شود، گفت: بلیت تمام‌ شده برای بازدید از برج میلاد بیش از ۴۰۰هزار تومان است و مابقی را شهرداری تهران پرداخت می‌کند. او با بیان اینکه 3 طبقه اول که موزه مشاهیر و سکوی دید بازدید است دارای آسانسورهای پرسرعت هستند اما بازدید از گنبد آسمان با آسانسورهای کوچک‌تر از طبقه سوم است، افزود: این محدودیت قیمتی را گذاشتیم که در ایام پیک، بازدید از این طبقه را کاهش دهیم چراکه چند ساعت مردم در صف آسانسور می‌مانند و ناراضی هستند. مدیر عامل برج میلاد با بیان اینکه جداول تخفیف برای اقشار مختلف درنظر گرفته شده است، گفت: تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی برای اقشار خاص پیش‌بینی کردیم. روزهای متعددی در طول سال بازدید رایگان گذاشتیم و در این لایحه در روزهای غیرپیک تخفیف ۵۰درصدی درنظر گرفتیم تا شهروندان برای بازدید بیایند. حیدری با اشاره به درآمد برج میلاد تصریح کرد: درآمد برج از 3‌منبع مرکز همایش‌ها، بهره‌برداران و نرخ بلیت بازدیدتأمین می‌شود که رکورد چند ساله اخیر برای آن زده شده است. به‌گونه‌ای که هیچ فضای بهره‌برداری در برج نداریم و همه واگذار شده و در مورد سامانه فروش بلیت سال ‌1401‌و‌1402رکورد ۱۲‌ساله اخیر را زدیم.در پایان مهدی چمران، رئیس شورای شهر پیشنهاد داد که نرخ بلیت بازدیدکنندگان داخلی از سکوی دید باز ۱۰۰هزار تومان، نرخ بلیت بازدید از 3طبقه ۱۸۰هزار تومان و نرخ بازدید از 3‌طبقه و گنبد آسمان ۳۰۰هزار تومان و در مورد بازدیدکنندگان خارجی نیز کسی که می‌خواهد از همه طبقات بازدید کند ۳۰‌دلار و نرخ بلیت سکوی دید باز نیز ۱۵‌دلار و 3طبقه به همراه گنبد آسمان ۲۰دلار تعیین شود. این پیشنهاد رئیس شورای شهر به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

نرخ بلیت موزه‌ها، خانه‌موزه‌ها و باغ‌موزه‌های شهرداری در سال1403
در ادامه این جلسه بهای خدمات موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی در جریان این لایحه گفت: پیشنهاد کمیسیون و شهرداری برای نرخ بلیت بازدید از موزه‌ها برای بازدیدکنندگان داخلی ۳۰ هزار تومان، برای باغ‌موزه‌ها‌ پیشنهاد کمیسیون ۲۵ هزار تومان و شهرداری ۲۴ هزار تومان، برای خانه‌موزه‌ها پیشنهاد کمیسیون 10هزار تومان و شهرداری 8هزار و 400تومان است. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نرخ بهای خدمات برای بازدیدکنندگان خارجی بیان کرد: پیشنهاد کمیسیون و شهرداری برای بازدید از موزه‌ها ۱۲‌هزار تومان، باغ‌موزه‌ها ۹‌هزار تومان و خانه‌موزه‌ها پیشنهاد کمیسیون ۸‌هزار تومان و شهرداری ۷‌هزار و ۸۰۰ تومان است. در ادامه، پیشنهادات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای تعیین بهای خدمات بلیت بازدید از موزه‌ها، خانه موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و همچنین جداول تخفیف تأیید و با حداکثر آرای موافق تصویب شد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید