• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 13 اسفند 1402
کد مطلب : 219866
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/LgmVX
+
-

4مقصد پرطرفدار سفرهای نوروزی

سال تحویل رضوی
بسیاری از مردم ایران در فرصت سال نو به مشهد سفر می‌کنند. حرم امام هشتم شیعیان در این شهر هرساله میزبان میلیون‌ها ایرانی مشتاق است. به‌ویژه تجربه مراسم سال تحویل در کنار بارگاه رضوی برای بسیاری مورد توجه است. در کنار حرم امام رضا (ع)اماکنی مثل کوه سنگی و طرقبه اسباب تفریح و سرگرمی مسافران را تامین می‌کند.

آغاز بهار در شمال
شلوغی جاده‌های منتهی به شهرهای شمالی کشور در تعطیلات نوروزی همیشه پای ثابت خبرها بوده است و همین نشان می‌دهد که شمال چقدر برای مسافرت نوروزی مورد اقبال است. 3 استان مازندران، گیلان و گلستان از حسن همجواری دریای خزر و کوه‌های البرز با آب و هوایی جذاب و زمین‌هایی پوشیده از درختان سبزرنگ خاطرات خوشی برای هموطنان می‌سازند.

یاد امام و شهدا
راهیان نور یک مقصد گردشگری خاص در ایران است که همه‌ساله مسافران زیادی را از اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی به خوزستان می‌کشاند. یاد و خاطره سال‌های دفاع‌مقدس و جانفشانی سربازان امام خمینی در سرزمین‌های شلمچه، فکه، طلائیه، ساحل‌ اروند، هویزه و... و روایتگری راویانی از دوران دفاع‌مقدس با وجود گذشت 35سال از پایان جنگ ایران و رژیم بعث همچنان جذاب است.

خلیج تا ابد فارس
ساحل خلیج‌فارس یکی دیگر از مقصدهای جذاب برای سفرهای نوروزی است. آنطور که در خبرهای مربوط به نوروز1402 آمده بود  از شدت استقبال بالا مسیرهای دریایی جدیدی برای رسیدن به جزیره‌های کیش و قشم و هنگام و هرمز تعریف شده است. در کنار سفرهای هوایی به این جزایر بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند با ماشین تا شهرهای بندری شمال خلیج‌فارس بروند و از آنجا با استفاده از لنج خودشان را به جزایر ایرانی خلیج‌فارس برسانند و از آب و هوای نوروزی در جوار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس لذت ببرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید