• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 13 اسفند 1402
کد مطلب : 219854
+
-

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران:

سامانه‌ای برای دریافت گزارش‌های مردمی راه‌اندازی می‌شود

پس از راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی در شهرداری تهران، علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت نیز به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران منصوب شد که همین امر، جایگاه و اهمیت قرارگاه اجتماعی را نشان می‌دهد.
به‌گزارش همشهری، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران می‌گوید: در قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران مقرر شد تا با همکاری سازمان پسماند و دستگاه قضایی استفاده از کودکان زباله‌گرد توسط پیمانکاران ممنوع شود و این سازمان با کاهش تعداد پیمانکاران خود بتواند نظارت و پایش مستمر و دقیق‌تری را بر فعالیت آنها داشته باشد.
عبدالمجید رحمانی خاطرنشان می‌کند: همزمان سازمان پسماند اعلام آمادگی کرده تا از ظرفیت معتادان متجاهر بهبودیافته با هدف اشتغال‌زایی برای این عزیزان استفاده کند.
او ادامه می‌دهد: درنظر داریم یک سامانه یا شماره تلفن را معرفی کنیم تا شهروندان هم بتوانند انتقادات، نظرات و پیشنهاد‌های خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی به اطلاع دستگاه‌های مسئول برسانند و هم گزارش‌های خود را نسبت به وقوع این آسیب‌های اجتماعی در محلات خود به اطلاع شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه آسیب‌ها برسانند تا این موضوعات با اولویت بیشتری پیگیری شود. همچنین می‌خواهیم با همکاری سازمان‌های مسئول ازجمله صدا‌و‌سیما، مدل مطلوب مواجهه شهروندان با آسیب‌های اجتماعی ازجمله کودکان کار خیابانی، اعتیاد، تکدی‌گری و... را ارائه کنیم تا مردم در مواجهه با این آسیب‌ها با آگاهی بیشتری رفتار کنند.
رحمانی افزود: شهردار تهران در جلسات ویژه‌ای با مدیران مراکز ماده۱۶، امکان انتقال مرکز غربالگری به یک فضای بزرگ‌تر را که هم برای غربالگری بانوان و هم آقایان باشد، فراهم کردند و در مورد مددجویان فاقد مدارک هویتی هم برای تعدادی از این مددجویان اوراق شناسایی صادر شده و پیگیری صدور این اوراق شناسایی برای سایر مددجویان فاقد مدارک هویتی نیز ادامه دارد. وی برخورد شدیدتر با خانه‌های پلاک قرمز که متأسفانه به کانون فساد تبدیل شده بودند را از دیگر مصوبات قرارگاه اجتماعی دانسته و ادامه می‌دهد: تا به امروز نیز با هماهنگی فراجا و دستگاه قضایی، تعدادی از این خانه‌های پلاک قرمز شناسایی و ساماندهی این اماکن آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید