• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 13 اسفند 1402
کد مطلب : 219841
+
-

نوسازی تاکسیرانی با اولویت برقی‌سازی‌

نگاه
نوسازی تاکسیرانی با اولویت برقی‌سازی‌

مهدی صالحی؛ شهردار منطقه2

حمل‌ونقل عمومی منطقه2 به نوعی با بن بست روبه‌رو بود که ابتدای این دوره شهردار تهران قول داد این حوزه با اولویت پیگیری شود چراکه مترو نسبت به سایر ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارجحیت داشت. همچنین ثابت شده مترو در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نقش بسیار پررنگ‌تری دارد و تا‌کنون هم موفقیت‌های خوبی در این حوزه حاصل شده است. با افتتاح ایستگاه‌های بوستان گفتگو، شهید دادمان و میدان کتاب در خط 7و ایستگاه مرزداران در خط 6مترو، تحول بزرگی در منطقه رخ داده است. با توجه به حجم مسافری و تقاضای سفری که در خط 7مترو وجود دارد، می‌توان گفت که بهره‌برداری از ایستگاه‌های این خط کار بسیار خوب و بی‌نظیری بود که با پیگیری‌های مدیریت شهری در دوره ششم صورت گرفت. همزمان احداث خط 10شروع و در این حوزه کارها آغاز شده است.
در بخش اتوبوسرانی هم نوسازی ناوگان با جدیت پیگیری می‌شود. زمانی که مدیریت شهری تحویل داده شد، 70دستگاه اتوبوس اورهال شده در خطوط منطقه وجود داشت و در بخش اول، نوسازی 26دستگاه به ناوگان اضافه شد و افق پیش‌بینی شده این است که 200دستگاه اتوبوس جدید دیگر هم به ناوگان اتوبوسرانی منطقه اضافه کنیم که با تحقق این موضوع کار بزرگی در منطقه رخ می‌دهد.
نوسازی ناوگان تاکسیرانی هم با جدیت پیگیری می‌شود و با توجه به ظرفیت‌ها و فضای مناسب موجود در منطقه، نوسازی ناوگان تاکسیرانی با اولویت برقی‌سازی‌ انجام خواهد شد.
ایمن‌سازی‌ گودهای پر خطر هم مورد دیگری است که در این دوره مدیریت شهری تأکید ویژه‌ای داشته و زمانی که منطقه را تحویل گرفتیم حدود 9گود پر خطر وجود داشت اما امروز تنها 2گود در منطقه داریم. یعنی اینکه نه‌تنها اجازه ندادیم گود پرخطری ایجاد شود بلکه گودهای رهاشده هم تعیین تکلیف شدند.
مهم‌ترین گود منطقه، برج میلاد بود که امروز این گود خطرناک نیست و به همت معاونت فنی و عمران ایمنی‌سازی‌ شده است. گودهای دریا، مرزداران و بلوار بهزاد هم ایمن‌سازی‌ شده‌اند و کارهای ایمن‌سازی‌ و رفع خطر 2 گود باقیمانده (گود خیابان ایران زمین و مسجد الرسول(ص)) هم در دستور کار قرار دارد.
در ادامه ضرورت دارد به اصلاح میدان صنعت که این روزها با واکنش‌هایی روبه‌رو شده هم اشاره کنم. مدتی است که میدان صنعت به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده و طرح اصلاح هندسی ترافیکی در حال انجام است. عملا از سال‌های قبل یعنی زمانی که ضلع جنوبی آن مسدود شد، کاربری میدان از دست رفت و به یک جزیره بزرگ تبدیل شد که سبب بروز ترافیک‌های سنگین می‌شد. عملیات اصلاح هندسی و ترافیکی در میدان صنعت در حال پیگیری است و قطعا تا پایان سال بهره‌برداری کامل می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم عملکرد مثبتی در کاهش ترافیک این محور داشته باشد. ساکنان مجتمع مسکونی ضلع شمالی این محور در ترافیک عصرگاهی به لحاظ پدافند غیرعامل دچار بحران می‌شدند و از این‌رو تلاش کردیم با حداقل مداخله و حفظ ساختار میدان اصلاح ترافیکی انجام شود و اطمینان داریم پس از اتمام عملیات کسانی که در این محور تردد می‌کنند ابراز رضایت خواهند داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید