• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 12 اسفند 1402
کد مطلب : 219764
+
-

سفر به غرب با ناوگان ریلی

در یکصدوچهارمین پویش امیدوافتخار، عملیات اجرایی توسعه شمال‌غربی خط7 مترو آغاز و ورودی دوم ایستگاه شهیددادمان افتتاح می‌شود

امید و افتخار
سفر به غرب با ناوگان ریلی

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

پهنه غربی پایتخت همواره با ترافیک عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می‌کند و عدم‌توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این محدوده نیز بر آتش این ترافیک می‌دمد. شاید اگر بگوییم این محدوده از پایتخت آنطور که باید و شاید همانند سایر محدوده‌های تهران از خطوط مترو و اتوبوس بهره‌ای نبرده است، حرف بیراهی نزده‌ باشیم؛ برهمین اساس در این دوره از مدیریت شهری توسعه خط 6و 7متروی پایتخت به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفته تا معضل غرب‌نشینان را حل کند و شهروندان این منطقه تردد آسان‌تری داشته باشند.

توسعه شمال‌غربی خط7 مترو
افتتاح ایستگاه‌های جدیدی که در مدیریت ششم شهر انجام شد، گره‌گشایی خوبی را در پهنه غربی شهر ایجاد کرد و با افتتاح ایستگاه «میدان کتاب» در خط7، عملا این خط براساس طراحی‌های صورت‌گرفته، تکمیل شد. اما باتوجه به اینکه نیاز منطقه به توسعه خطوط بیشتر و ایستگاه‌های جدیدتری است، توسعه این خط مجددا در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و قرار است بخش شمال‌غربی خط7 را تا جنت‌آباد و خیابان سیمون بولیوار امتداد دهند. با این اقدام، علاوه براینکه مردم آن محدوده از این ناوگان ریلی سریع و پاک بهره‌مند خواهند شد، دانشجویان دانشگاه‌های آزاد واحد تهران مرکز و علوم و تحقیقات نیز می‌توانند تردد آسان‌تری داشته باشند.

امتداد خط7 مترو تا جنت‌آباد و سیمون بولیوار
برهمین اساس امروز در یکصدوچهارمین پویش امیدوافتخار، کلنگ‌زنی توسعه خط7 انجام و عملیات اجرایی توسعه شمال‌غربی این خط آغاز شد. حال با این اقدام می‌توان امیدوار بود تا غرب پایتخت در روزهای نه‌‎چندان دوری از ترافیک فعلی رها شده و ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسعه‌یافته‌ای داشته باشد. در همین رابطه، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به جزئیات پروژه توسعه شمال‌غربی خط۷ مترو، می‌گوید: طبق طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خط۷ تا ایستگاه میدان کتاب طراحی شده بود و درواقع با افتتاح میدان کتاب این خط تکمیل شده است، اما بررسی‌های جدید نشان می‌داد این خط نیاز به توسعه دارد؛ بنابراین طبق مطالعات صورت گرفته، بنا شد خط۷ از میدان کتاب به سمت جنت‌آباد و خیابان سیمون بولیوار امتداد یابد.

احداث 2ایستگاه جدید در خط7 مترو
محسن هرمزی در ادامه می‌افزاید: به این ترتیب حدود ۵کیلومتر مسیر تونلی و ۲ایستگاه جدید در امتداد شمالی خط۷ احداث خواهد شد. افتتاح ایستگاه‌های جدید در این خط، کاربرد انکارناپذیری برای مراجعان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه علوم و تحقیقات و همچنین بیمارستان فرهیختگان خواهد داشت؛ ضمن اینکه منطقه غرب تهران نیز بیش از پیش از موهبت سیستم حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر بهره‌مند خواهد شد.

احداث ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان
همچنین بخش دوم پویش امیدوافتخار یک افتتاح و بهره‌برداری جدید را نیز شامل می‌شود. ورودی دوم ایستگاه متروی شهید دادمان در منطقه 2نیز افتتاح می‌شود تا علاوه براینکه دسترسی سهل‌تری برای شهروندان آن محدوده ایجاد کند، در مواقع بحرانی هم شرایط امدادرسانی مناسبی ایجاد شود. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به جزئیات افتتاح ورودی دوم ایستگاه شهیددادمان، گفت: ورودی اول این ایستگاه، اسفندماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و با گذشت یک سال، ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان را افتتاح می‌کنیم. با توجه به اینکه این ایستگاه در محدوده مسکونی قرار دارد و به بیمارستان آتیه نیز نزدیک است، تردد مراجعان بیمارستان و همچنین ساکنان محلی این محدوده از منطقه۲ را تسهیل خواهد کرد.

اهمیت ایجاد ورودی جدید برای ایستگاه‌های مترو
هرمزی با اشاره به اهمیت افتتاح ورودی جدید برای ایستگاه دادمان، گفت: ایجاد ورودی‌های جدید برای ایستگاه‌های مترو، از 2جهت اهمیت دارد؛ اول اینکه هنگام مواقع بحرانی، خروج از ایستگاه مترو راحت‌تر انجام خواهد شد و دوم آنکه دسترسی شهروندان برای استفاده از مترو آسان‌تر می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید