• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 11 اسفند 1402
کد مطلب : 219741
+
-

جنایت رژیم صهیونیستی در خیابان الرشید؛ ۱۰۴ شهید و ۷۶۰ مجروح

حمام خون

حمام خون

با گذشت بیش از ۴‌ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود، صبح دیروز فلسطینی‌های بی‌گناهی را که در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در خیابان الرشید شهر غزه انتظار می‌کشیدند مورد حمله وحشیانه قرار داد و ده‌ها تن از آنها را به شهادت رساند. به گزارش شبکه المیادین، تعداد شهدای جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان الرشید به 104 نفر و شمار زخمی‌ها به 760 نفر رسیده است.

شمار شهدای غزه از 30هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت فلسطین ظهر دیروز اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۹ مورد جنایت در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۳۲ نفر دیگر را زخمی کرد و بدین‌ترتیب شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۰ هزار و ۳۵ نفر رسیده است. این وزارتخانه افزود: در این مدت، ۷۰ هزار و ۴۵۷ شهروند فلسطینی نیز مجروح شده‌اند.

رفح؛ هدف بعدی صهیونیست‌ها
جنگ غزه در شرایطی وارد صدوچهل‌وششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش‌بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. درحالی‌که تلاش‌ها برای میانجیگری‌ و حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب باریکه غزه هستند. شهر رفح بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌تازگی اعلام کرده است که حملات گسترده‌ای را در روزهای آینده به این شهر انجام خواهد داد.

بایدن، مسئول این جنایات است
جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در واکنش به جنایت خیابان الرشید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است: دولت بایدن، دولت‌های غربی حامی این موجودیت اشغالگر و همه کشورهایی که در قبال این حجم از توحش صهیونیست‌ها ساکت مانده‌اند به‌ویژه رژیم‌های عربی را مسئول می‌دانیم.

جنایت بی‌سابقه
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به کشتار شهروندان فلسطینی در خیابان الرشید غزه اعلام کرد: کشتار فجیع غزه که در تاریخ جنایات جنگی بی‌سابقه است، در چارچوب جنگ گرسنگی و آوارگی علیه ملت ما صورت می‌گیرد. از اتحادیه عرب و شورای امنیت می‌خواهیم فوراً تشکیل جلسه داده و این رژیم جنایتکار را ملزم به توقف کشتار جمعی و پاکسازی قومی کند .از امت عرب و اسلامی و آزادگان جهان خواستاریم با برپایی تظاهرات گسترده کشتار صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

غزه شبیه حمام خون است
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به این جنایت گفته: اسرائیل مرتکب جنایات جنگی متعددی در غزه شده و شرایط غزه شبیه یک حمام خون است. سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مانع از امدادرسانی نیروهای امدادگر به زخمی‌ها می‌شوند. تمام ساکنان غزه در معرض خطر قحطی قرار داشته و تقریبا همه آنها از آب‌های آلوده می‌نوشند.

 جنگ راه‌حل نیست
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به ژنو برای شرکت در پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، در پاسخ به سؤالی درباره استقبال ایران از آتش‌بس احتمالی در غزه و موضع تهران درباره نقش حماس در آینده این باریکه گفت: ما از توقف نسل‌کشی و جنایات صهیونیست‌ها علیه غزه استقبال می‌کنیم و از همان ابتدای حملات رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری به صراحت اعلام کردیم که جنگ راه‌حل نیست. ما بار‌ها تأکید کرده‌ایم که باید هرچه زودتر جنگ و کشتار مردم فلسطین متوقف شود و محاصره انسانی علیه مردم غزه از میان برداشته شود.

 مدعیان دروغین حقوق‌بشر
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: زخم غزه از حافظه انسان‌های آزاده جهان و ننگ حمایت و سکوت نسبت به کشتار جمعی و نسل‌کشی از پیشانی مدعیان دروغین حقوق‌بشر در آمریکا و اروپا پاک نخواهد شد.

دیگر واکنش‌ها به جنایت خیابان الرشید
 وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به تجمع فلسطینی‌هایی را که در جنوب غزه منتظر رسیدن کمک‌های بشردوستانه بودند وحشیانه خواند و آن را محکوم کرد.
 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه: اولویت با توقف کشتار است. اعمال مجازات جمعی در حق فلسطینی‌ها در پاسخ به حمله هفتم اکتبر باید متوقف شود.
 مدیر سازمان جهانی بهداشت: خواستار توقف خشونت هولناک در نوار غزه هستیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید