• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 10 اسفند 1402
کد مطلب : 219604
+
-

باغ‌راه حضرت زهراس

باغ‌راه حضرت زهراس



خط آهنی که باغ‌راه شد
طرح ساخت باغ‌راه حضرت فاطمه(س) پس از زیرزمینی شدن خط ‌آهن تهران- تبریز، روی بام تونل قطار به‌مرحله اجرا درآمد. 91درصد فضای این مجموعه به فضای سبز اختصاص داده شده است. 23کیوسک در فاصله‌های 300متری برای اجاره دوچرخه، موزه، مراکز فرهنگی، فضای تجاری و مراکز مخصوص بانوان در این مجموعه پیش‌بینی شده که تمام آنها نمادهای مذهبی و اسلامی دارند. کاربری دو کیوسکی که در مقابل حرم امامزاده حسن(ع) قرار گرفته هم مطابق با فضای معنوی امامزاده حسن است. تعداد ۱۵ عدد از این کیوسک‌ها در محدوده منطقه ۱۸ است که جانمایی آنها در نزدیکی نهادهای خدمات‌رسان عمومی، آتش‌نشانی، اورژانس، درمانگاه، پاسگاه انتظامی و کلانتری است.

از باغچه خانوادگی تا مسیر دوچرخه‌سواری
باغ‌راه، فضای سبز گسترده‌ای دارد و در آن فضاهای متعدد و متنوع تفریحی و فرهنگی ویژه بازی و سرگرمی گروه‌های مختلف سنی، ازجمله بوستان، زمین‌های بازی، باغچه خانوادگی، مسیر پیاده‌روی، ایستگاه‌ها و مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر تندرستی، ورزش صبحگاهی، مرکز درمانی، در حال ساخت است. همچنین مسیر پیاده روی برای هدایت شهروندان کم بینا و نابینا هم در آینده ساخته خواهد شد. برای رفاه حال گردشگران، پارکینگ با ظرفیت 2500خودرو در این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

از سوزن‌بانی تا روددره کن
این محور به طول حدود ۹کیلومتر از میدان شهدای مدافعان حرم در منطقه۱۷ شروع شده و با گذشتن از محله‌های ابوذر، مقدم، باغ‌خزانه، امامزاده حسن(ع)، آذری و یافت‌آباد، در تقاطع بزرگراه شهید آیت‌الله سعیدی وارد منطقه۱۸ می‌شود. در ادامه مسیر در این منطقه به موازات ۴۵متری زرند به سمت غرب حرکت کرده و با گذشتن از محله‌های تولیددارو، شمشیری، سرآسیاب مهرآباد، امام‌خمینی(ره)، فتح و هفده‌شهریور، در نهایت قبل از رود دره کن به پایان می‌رسد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید