• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 10 اسفند 1402
کد مطلب : 219600
+
-

گذر پیاده‌روی تلو

گذر پیاده‌روی تلو


معرفی:  از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی پایتخت است که به نام پارک غزال یا جنگل هزار هکتاری هم شناخته می‌شود. گشت و‌گذار در این بوستان که به‌دلیل نزدیکی به سد لتیان، طبیعت و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد، یک پیشنهاد خوب برای دوستداران طبیعت به‌ویژه ساکنان شرق تهران است.

تماشای دریاچه نقره‌ای
مسیر پیاده‌روی از ابتدای جاده نیمه‌کوهستانی تلو شروع می‌شود و در سایه‌سار درختان کوتاه و بلند و منظره چشم‌نواز آلاچیق‌های رنگی ادامه پیدا می‌کند. اگر حدود نیم‌ساعت در امتداد جاده‌ای که دور تا دورش را درختان همیشه سبز کاج، سرو نقره‌ای و نارون احاطه کرده‌اند حرکت کنید و جلو بروید با دیدن نمای زیبایی از دریاچه لتیان که چون نگین فیروزه‌ای در محاصره یک حلقه سبز جنگلی نمایان می‌شود، خستگی‌تان در می‌رود. همچنین بر بلندای این مسیر چشم‌انداز زیبایی از لواسان و سد زیبای لتیان هم دیده می‌شود. اگر بخواهید از پارک تا سد بروید باید کمی پیاده‌روی کنید و این مسیر با سرسبزی و هوایش قدم‌زدن لذت‌بخشی خواهد شد. علاوه بر درختان سر به فلک‌کشیده و طبیعت سرسبز، وجود حیواناتی مانند انواع جانوران اعم از کبک، شغال، روباه، خرگوش و پرندگانی مانند قرقی، عقاب، شاهین و... هم از جذابیت‌های این بوستان است که ممکن است حین پیاده‌روی هر لحظه جلوی پایتان سبز شوند.

تفریح و ورزش
این مجموعه تفریحی کوهستانی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شمال شرق پایتخت به‌شمار می‌رود و با امکانات متنوعی که برای گذران اوقات فراغت و تفریح خانوادگی ساکنان این شهر در دل خود جای داده، به قطب گردشگری شمال شرق تهران تبدیل شده است. در این بوستان علاوه بر طبیعت‌گردی می‌توانید بنا به سلیقه‌تان از ورزش‌ها و سرگرمی‌هایی مثل والیبال و پینت‌بال، دوچرخه‌سواری کوهستان و اسبدوانی لذت ببرید. بعد از این همه بازی و ورزش استراحت و صرف ناهار در آلاچیق‌های چوبی زیبا حسابی می‌چسبد. در این مجموعه فضای بازی برای کودکان هم تعبیه شده، تا در گردش‌های خانوادگی، حوصله بچه‌ها هم سر نرود و در کنار بزرگ‌ترها به تفریح و استراحت مشغول شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید