• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 8 اسفند 1402
کد مطلب : 219448
+
-

تقویت سامانه بارشی

امروز، سه‌شنبه (8اسفند) بارش برف و باران در برخی از نقاط شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات شرقی زاگرس و به‌صورت پراکنده در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «از اواخر وقت سه‌شنبه شب موج بارش، سامانه بارشی را تقویت می‌کند. فعالیت این سامانه بارشی که توام با برف و باران و وزش باد شدید خواهد بود به‌تدریج کل کشور را در بر می‌گیرد.»
فریبا گودرزی افزود: «شدت بارش در چهارشنبه (9اسفند) در استان‌های قزوین، همدان، مرکزی، لرستان، غرب اصفهان، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خواهد بود.»
به‌گفته کارشناس هواشناسی کشور، پنجشنبه (10اسفند) به‌تدریج در نوار غربی کشور آسمان صاف می‌شود، اما همچنان بارش باران، برف و وزش باد در نیمه شرقی کشور، سواحل دریای خزر، البرز شرقی و مرکزی و برخی از نقاط مرکز وجود دارد و بارش با شدت کمتری در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
گودرزی یادآور شد: «جمعه (11اسفند) سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال می‌شود و تا پایان هفته ماندگاری هوای سرد، به‌ویژه در نیمه شمالی کشور و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.»
در حالی روز گذشته استان‌های واقع در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب‌غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد را تجربه کرده اند که سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش باران و برف و هوای سرد تا پایان هفته جاری در کشور خبر داده است.

سیل در سیستان‌وبلوچستان
روز گذشته علاوه بر بارش شدید برف در برخی استان‌ها، سیستان‌وبلوچستان با سیل مواجه شد. مدیر بحران سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری گفت: «با ورود سامانه بارشی به استان بارندگی با شدت زیاد در جنوب استان رخ داد که باعث طغیان رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جاری شدن سیل و بسته شدن برخی مسیرهای اصلی و تعداد زیادی از راه‌های روستایی شد.»  مجید محبی افزود: «مسیرهای اصلی دلگان - ایرانشهر، دلگان - ذهکلوت، مسیرهای فرعی قصرقند - نیکشهر، قصرقند- جکیگور، نیکشهر - بنت، اسپکه- چانف، اسپکه - مسکوتان، فنوج - اسپکه، فنوج - کتیج - رمشک و ایرانشهر- مهرستان، ایرانشهر – خیرآباد و فنوج - بنت مسدود است.» طغیان رودخانه‌های فصلی کاجو، کهن، چرک و شارک بخش تلنگ در شهرستان قصرقند، باعث شده تا مسیرهای منتهی به بخش تلنگ هم از طرف چابهار و هم از طرف قصرقند و هم دسترسی به داخل بخش بسته شود. راه دسترسی 40روستای شهرستان قصر قند نیز مسدود است. راه ارتباطی بیش از ۲۳۰روستای بخش‌های مرکزی، آهوران و بنت در شهرستان نیکشهر نیز مسدود شده‌ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید