• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 اسفند 1402
کد مطلب : 219411
+
-

لاله‌های در خون خفته

لاله‌های در خون خفته

  شهدای محله اوین
  35شهید


ساکنان محله اوین از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی تا واپسین ساعات دفاع هشت‌ساله مردم کشور در مقابل تهاجم دشمن، خاطرات بسیاری را در یاد دارند. تقدیم 35شهید جنگ تحمیلی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور از سوی اهالی مومن و متدین و پایبند به آرمان‌های امام و انقلاب در این محله گواهی بر این مدعاست. به همین بهانه و برای حفظ یاد و خاطره آنها، در این بخش به معرفی برخی از شهیدان محله اوین می‌پردازیم،به نقل از احمد فکری ، معتمد محله:

جوان‌ترین شهدای جنگ تحمیلی
محسن اعرابی یکی از جوان‌ترین شهدای جنگ تحمیلی در محله اوین است. محسن در زمان شهادت 16سال داشت. او در لحظه شهادت کنار رودخانه نشسته بوده که خمپاره‌ دشمن فرود می‌آید و ترکش‌های آن به محسن اصابت می‌کند و او در خوزستان به فیض رفیع شهادت می‌رسد.
رضا فرد طاهری نیز در ردیف جوان‌ترین شهدای دفاع‌مقدس از محله اوین است. او در عملیات کربلای 5شهید می‌شود؛ عملیاتی که به‌نام محاصره بصره هم شناخته می‌شود و یکی از شدیدترین نبردهای تاریخ جنگ ایران و عراق به‌حساب می‌آید. رضا فردطاهری متولد سال 1348بوده و در هفتمین سال جنگ تحمیلی، در 17سالگی به شهادت می‌رسد.

معلم شهید

سیدحسین مسعودیان که اوایل دهه سوم زندگی‌اش در منطقه شلمچه به شهادت می‌رسد، معلم بوده است. شهید مسعودیان، متولد سال 1333، در جبهه جنوب، منطقه شلمچه و در سال 1362، درعملیات بیت‌المقدس شهید شد. خبر شهادت او یک مدرسه را سوگوار کرد.

مسن‌ترین شهید

 سید علی‌اکبر ابطحی، مسن‌ترین شهید جنگ تحمیلی از محله اوین است. او سال 1366حدود 60سال سن داشت که در جبهه جنوب به شهادت رسید.

اولین شهید
شهید غلام قادرپور، نخستین شهید جنگ تحمیلی از محله اوین بود که در درگیری‌های اولیه نخستین روزهای جنگ تحمیلی در مهرماه سال1359به‌شهادت‌رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید