• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 8 اسفند 1402
کد مطلب : 219382
+
-

جشن 5میلیونی به عشق مهدی عج

همشهری از «جشن محله‌ها» در نیمه شعبان گزارش می‌دهد

گزارش
جشن 5میلیونی به عشق مهدی عج

فرشاد شیرزادی-روزنامه‌نگار

ستاد جشن محله‌ها طی 5روز بزرگ‌ترین جشن محله‌ها در سراسر کشور را با حضور بیش از 5میلیون نفر برگزار کرد. این جشن سال آینده با وسعت بیشتری برگزار خواهد شد. مسئولان ستاد جشن محله‌ها به شهرهایی مانند قم، اهواز، یزد، فارس، مشهد و... سر زدند اما سال آینده محله به محله و خانه به خانه به عشق مهدی(عج) این جشن ادامه خواهد یافت. بخش مهمی از شرکت در این جشن انعکاس این تلاش است؛ طوری که دیده می‌شود  مردم ایران به عشق مهدی(عج) هر کاری که از دست‌شان برمی‌آید انجام می‌دهند.

شرکت 5میلیون نفری در جشن محله‌ها
یک‌میلیون‌و300هزار نفر در پویش «به عشق مهدی(عج)» شرکت کرده‌اند. اگر خانواده این تعداد را هم محاسبه کنیم، رقمی حدود 5میلیون نفر در این جشن بزرگ شرکت کرده‌اند. چگونگی پویش و شرکت در این جشن هم بدین گونه است که مردم می‌توانند در محله‌ها و استان‌ها و حتی روستاهای مختلف به آذین‌بندی در منازل، محله، کوچه و خیابان‌شان بپردازند. برخی از مردم هم با ایستگاه صلواتی و موکبی که داشتند از شیعیان پذیرایی کردند. در این پویش، هر ایرانی، با ارسال عدد یک به سرشماره3000212 از فعالیت خود عکس گرفت و ارسال کرد. تا دیروز آمارها از ارسال  میلیون‌ها عکس به ستاد جشن محله‌ها حکایت می‌کرد.

کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس به قید قرعه
یکی از مراحل اصلی پویش که از جمعه 4اسفند‌ماه تا هشتم اسفند(امروز) ادامه دارد، همین است که مردم عکس فعالیت خود را ارسال کنند و برای این فعالیت هنری به قید قرعه هر روز به 10نفر کمک هزینه 2میلیون تومانی سفر به مشهد مقدس تعلق بگیرد. همچنین به قید قرعه به 3 نفر هم مبلغ 500هزار تومان جایزه اعطا می‌شود. تقریبا همه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این پویش شرکت کردند. از رسانه‌های مکتوب و مجازی که بگذریم، شبکه‌های یک، 2، 3،5، نسیم، افق و قرآن به خوبی این مراسم را پوشش دادند. این شبکه‌ها حتی آثار ارسالی را نیز ‌ یک به یک پخش می‌کردند تا شور شهروندان و ایرانیان برای شرکت در این پویش روزبه‌روز و لحظه به لحظه بیشتر شود.

سهم 30درصدی تهرانی‌ها از «به عشق مهدی(عج)»
در تهران به عشق مهدی(عج) در 40مرکز موکب‌های بزرگ فعالیت‌های خودشان را آغاز کردند. آنها ذیل همین پویش «به عشق مهدی(عج)» فعالیت خودشان را از روز 4اسفند شروع کردند. مسئولان ستاد جشن محله‌ها وقتی که همه در پویش شرکت می‌کردند، به قید قرعه به همه جایزه می‌دادند اما در عین حال جدای از این موضوع ستاد جشن محله‌ها فهرستی را تهیه کرده تا افرادی که در کار عکاسی نوآوری از خود به خرج داده‌اند، جایزه مجزا بگیرند. عکسی داشتیم که یک خانواده کوچه‌شان را آذین‌بندی می‌کردند. یک بچه خردسال هم داشت کمک می‌کرد. پدر خانواده بالای نردبان بود و مادر خانواده نیز چادر به سر داشت و در وصل کردن ریسه به پسر دیگرش و شوهرش کمک می‌کرد. این عکس‌ها هم طبعا رصد خواهد شد و جایزه خواهد گرفت.

هر محله یک جشن
ستاد محله‌ها قصد دارد همین برنامه را با وسعت بیشتر برای سال آینده ادامه دهد با این تفاوت که حمایت بیشتری از مردم شود. اغلب همان موکب‌دارهایی که در مهمانی 10کیلومتری غدیر  حضور به هم رساندند، اینجا هم فعالیت کردند و ستاد وظیفه خود می‌داند که از آنها به‌طور ویژه حمایت کند. هدف اصلی این است که یک مهمانی صرف نباشد بلکه به عشق مهدی(عج) جشن محله‌ها برگزار شود؛ یعنی این جشن در اقصی‌نقاط کشور حس شود. اگر به اینجا برسیم که در هر مرحله چند نفر برای امام زمان(عج) برای خودشان جشن بگیرند، نیل به اهداف فراهم شده است. بخشی از این کمک مالی است اما بخش عمده آن انعکاس این تلاش همگانی و فراگیر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید