• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 8 اسفند 1402
کد مطلب : 219372
+
-

آقای هزار

آلگری که این همه از او انتقاد می‌شود، بیش از هر مربی دیگری امتیاز جمع کرده است

آقای هزار

آلگری به نخستین سرمربی تاریخ سری‌آ تبدیل شد که موفق به کسب هزار امتیاز در این رقابت‌ها می‌شود. او برای رسیدن به این رکورد استثنایی به یک مساوی مقابل فروزینونه نیاز داشت اما روگانی دقیقه 5+90 گل سوم یوونتوس را زد و 2امتیاز بیشتر به این مربی باسابقه هدیه داد. حالا مکس آلگری به رکورد ۱۰۰۲امتیاز در سری‌آ رسیده است.
   ماسیمیلیانو آلگری نخستین مربی در تاریخ سری‌آست که به لطف 301برد و 99تساوی از خط پایان 1000امتیازی (با 1002امتیاز) عبور کرده است.
   آلگری 4هفته دیگر به رکورد رند دیگری می‌رسد؛ 500بازی در سری‌آ. او طی ۴۹۶بازی موفق به ثبت آمار ۳۰۱پیروزی، ۹۹تساوی و ۹۶شکست شد.
   با توجه به اینکه 2بازی بعدی یوونتوس مقابل ناپولی و آتالانتا است و بازی‌های سختی محسوب می‌شود، احتمالا سرمربی این تیم خیلی زود به رکورد 100تساوی در تاریخ لیگ ایتالیا دست می‌یابد و صاحب یک عدد خاص دیگر می‌شود.
   سری‌آ از فصل ۹۵-۱۹۹۴ به بعد به این صورت شد که هر پیروزی ۳امتیاز داشت تساوی یک و شکست بدون امتیاز بود. پیش از‌ آن هر برد 2امتیاز داشت و آلگری شانس آورد که در دوره پیروزی‌های 3امتیازی مربی شد.
   افتخارات آلگری در دوران مربیگری؛ ۶بار فاتح سری‌آ، ۴بار فاتح کوپا ایتالیا، ۳بار فاتح سوپرکاپ ایتالیا، ۴بار برنده نیمکت طلایی سال، ۴بار برنده مربی سال ایتالیا، یک‌بار برنده جایزه انزو ییرتیزوت و انتخاب به‌عنوان سومین مربی سال فیفا در سال۲۰۱۷.
   رکوردهای مکس؛ تنها مربی تاریخ سری‌آ که ۵مرتبه پیاپی فاتح اسکودتو شد، تنها مربی تاریخ سری‌آ که ۴مرتبه پیاپی فاتح کوپا ایتالیا شد و تنها مربی در ۵لیگ معتبر اروپایی که ۴سال متوالی دبل کرد.
   آلگری پس از ثبت این رکورد درباره آینده‌اش هم حرف زد و شایعات را درباره جدایی‌اش رد کرد: «من خوشحالم و در همه‌‌چیز با مدیریت هماهنگ هستم. ما باید به حال فکر کنیم زیرا هنوز به لیگ قهرمانان نرسیده‌ایم. تکرار می‌کنم، من تا سال2025 قرارداد دارم و ‌10سال است که با تمام فداکاری، عشق و علاقه در یوونتوس کار می‌کنم. من از لحاظ عاطفی به این باشگاه وابسته هستم و خوشحال می‌شوم که باز هم سال‌ها در این تیم بمانم.»
   ولاهوویچ برای چهارمین بار در این فصل دبل کرد و تعداد گل‌هایش را در سال نو افزایش داد. بیشترین گل‌زده در اروپا در سال2024؛ کیلیان امباپه 11گل در 10بازی، دوشان ولاهوویچ 9گل در 7بازی، روبرت لواندوفسکی 9گل در 14بازی، فیل فودن 7گل در 10بازی و بوکایو ساکا 7گل در 8بازی.
   ربیو، هافبک فرانسوی یوونتوس در این بازی برای دویستمین بار با پیراهن یووه بازی کرد ولی در این بازی انگشت پای چپش در رفت. مک‌کنی هم دچار دررفتگی کتف شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید