• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 8 اسفند 1402
کد مطلب : 219371
+
-

دود از کنده بلند شد

مودریچ در 38سالگی هنوز یک نجات‌دهنده است

دود از کنده بلند شد

رئال‌مادرید برای پیروزی بر سویا به چنین چیزی نیاز داشت؛ یک شلیک استثنایی از بازیکنی بی‌نظیر. لوکا مودریچ در بازی با سویا در حالی تک‌گل پیروزی تیمش را به‌عنوان بازیکن تعویضی به ثمر رساند که ۱۱سال پیش در دور حذفی لیگ قهرمانان، مقابل منچستریونایتد یک گل مشابه زده بود. در آن بازی، مورینیو درحالی‌که تیمش به گل نیاز داشت مودریچ را به زمین فرستاد و لوکیتا با شوتی تماشایی از پشت محوطه، دروازه دخه‌آ را باز کرد. در بازی با سویا رئال توانست تساوی یک - یک در دیدار رفت را جبران کند آن هم با 8بازیکن غایب و ترکیبی که به 20نفر هم نرسید. رئالی‌ها باز هم به‌شدت از داوری گلایه داشتند و معتقد بودند یک گل سالم آنها را مردود کرده و در بقیه صحنه‌ها نیز عادل نبوده است تا اینکه داور در نیمه‌دوم مصدوم شد و از بازی بیرون رفت و اوضاع بهتر شد. دیاس ده‌مرا وقتی داشت از زمین بیرون می‌رفت، هواداران رئال به او طعنه زدند و گفتند «نگریرا بیا تو!» که اشاره به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران لالیگا دارد که به دریافت رشوه از باشگاه بارسلونا به‌مدت 9سال متهم شده است.
   از زمانی که داور ویدئویی به لالیگا آمده، 27گل رئال توسط این سیستم مردود شده که بیشترین رکورد در کل فوتبال اسپانیاست. این در حالی است که فقط 11گل بارسلونا در این مدت مردود شده است. سویا با 16و اتلتیکو و والنسیا با 14گل مردود توسط داور ویدئویی در رده‌های بعدی قرار دارند.
   کارلو آنچلوتی برای دوازدهمین بار تیمش را مقابل سویا هدایت می‌کرد. حاصل این رویارویی‌ها 10برد، یک تساوی و یک شکست است.
   رئال با پیروزی مقابل سویا به رکورد 18بازی متوالی بدون شکست مقابل این باشگاه آندلسی رسید (17برد و یک تساوی)؛ 11بازی متوالی بدون شکست در لالیگا مقابل سویا شامل 9برد و 2تساوی.
   راموس در دوران فوتبالش 4بار مقابل رئال قرار گرفته که در 3دفعه قبلی به یک برد و 2تساوی رسیده بود اما این بار برای نخستین بار شکست خورد.
   رئال‌مادرید در این فصل از لالیگا 17امتیاز با گلزنی در 15دقیقه پایانی بازی‌هایش ثبت کرده و فقط بارسلونا با 24امتیاز با گلزنی در این دقایق بهتر از این تیم عمل کرده است.
   لونین جانشین شایسته‌ای برای کورتوا بوده. او باز هم یک موقعیت صددرصد گل را مهار کرد. دروازه‌بان اوکراینی در 14بازی این فصل لالیگا فقط 7گل خورده و 7بار هم کلین‌شیت کرده؛ بیش از ۸۰ درصد مهار توپ.
   هافبک کروات 28گل در لالیگا زده که 13بار با شوت‌های از راه دور بوده. لوکا مودریچ برای نخستین بار از زمان پیوستن به رئال‌مادرید، تنها گل یک بازی را به ثمر رساند.
   لوکیتا با 38سال و 169روز سن به دومین بازیکن مسن تاریخ لالیگا تبدیل شد که با شوت از بیرون محوطه جریمه گل می‌زند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید