• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 7 اسفند 1402
کد مطلب : 219302
+
-

بازگشت ۱۶ هزارمترمربع ملک به تهران

نگاه
بازگشت ۱۶ هزارمترمربع ملک به تهران

مهدی اخ‌الصنایع؛ شهردار منطقه 10

بسیاری از املاکی که از سال‌های گذشته در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار نداشت یا اسناد آنها به نام مدیریت شهری نبود، در این دوره دوباره به نام شهرداری تهران سند خورد. در آخرین پرونده بیش از ۱۶هزارمترمربع ملک دوباره به شهرداری تهران بازگشت. این در شرایطی است که بیش از 18سال بود که این املاک تعیین تکلیف نشده بود.
ازجمله این املاک گود جیحون است که به یکی از پیمانکاران شهرداری واگذار شده بود، اما سالیان سال است که آنها به تعهد خود عمل نکردند و این عدم‌اجرای تعهد باعث شد تا شهرداری منطقه از طریق قضایی و حقوقی به موضوع ورود کند. خوشبختانه توانستیم در این پرونده رأی مثبت بگیریم و اکنون درمرحله دوم حوزه حقوقی قرار داریم که امیدواریم در این مرحله نیز بتوانیم این زمین را به مجموعه املاک شهرداری تهران بازگردانده و اضافه کنیم. این گود پس از بازپس‌گیری به‌عنوان پارکینگ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت تا به ظرفیت پارکینگ منطقه افزوده شود.
موضوع بعدی اینکه درحال حاضر مشغول آزمون و خطا درباره مجموعه بزرگراه نواب هستیم. مجموعه مدیریت شهری سال‌هاست که قصد دارد رفیوژ وسط بزرگراه‌ها را تغییر دهد. الحمدلله با توافق صورت گرفته، قرار شده تا منطقه۱۰ به‌عنوان متولی این کار را مدیریت و پیگیری کند. همکاران ما این طرح را آغاز کرده‌اند و کارهای مربوط به آن را جلو می‌برند. برنامه ما این است که رفیوژ وسط بزرگراه نواب ساماندهی شده و از نقطه بی‌دفاع شهری خارج شود، گاردریل‌ها جمع‌آوری و ایمن‌سازی‌ به‌صورت جدید صورت بگیرد.
بحث دیگری که درخصوص بزرگراه نواب صفوی پیگیری می‌شود، کاستن و جمع‌آوری بخش کندرو و اضافه‌شدن این قسمت به شبکه بزرگراهی است. این کار به‌صورت ویژه دنبال می‌شود. ازجمله اقدامات انجام شده به رفیوژ وسط بزرگراه مربوط می‌شود که در مجموع رفت و برگشت بیش از 400متراز آن به پایان رسیده و هم‌اکنون کفپوش و ایمن‌سازی‌ این محور در حال اجرا است. پس از اتمام این کار تا پایان هفته، تأییدیه‌ها از پلیس راهور و سازمان حمل‌ونقل اخذ خواهد شد تا پس از آن این طرح در تمام محور بزرگراه نواب اجرا شود. حذف بیش از 1600دریچه در بزرگراه نواب نیز یکی دیگر از برنامه‌هاست. به فاصله هر 60متر یک دریچه در این محور وجود دارد که باید حذف شوند، چرا که باعث شده‌اند تا یک لاین بزرگراه قابل استفاده نباشد. همچنین بحث روشنایی بزرگراه نواب و موضوع جداره‌سازی‌ نیز دردست انجام است. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح اصلاح بزرگراه شهید نواب صفوی باید تا پایان بهار یا اوایل تابستان به اتمام برسد.
همچنین پروژه شاخه شرقی یادگار امام(ره) در منطقه 10نیز آغاز شده و هم‌اکنون بحث جابه‌جایی درختان درحال انجام است که تلاش شده تا به هر طریق ممکن این درختان حفظ شوند. درختانی که در حاشیه یا رفیوژ هستند به همان صورت حفظ شده است، اما درختانی که نیاز به جابه‌جایی دارند با دقت و با رعایت کامل پروتکل‌ها به نقاط مشخص‌شده انتقال داده می‌شوند که گزارش مربوط به آن در پایان کار ارائه خواهد شد. همچنین با پیمانکار قرارداد بسته شده است تا از درختان جابه‌جاشده یک‌سال مراقبت کند و آنها را آبیاری و کوددهی کند. اطمینان می‌دهیم که در جریان اجرای پروژه یادگار(ره) حتی یک درخت هم ازبین نمی‌رود و درحال مدیریت هستیم تا همه آنها را صحیح و سالم حفظ کنیم.
 بیش از 1200میلیارد تومان برای پروژه یادگار امام (ره) مصوب شده است. نقدینگی مورد نیاز تامین شده و خوشبختانه از این بابت مشکلی نداریم. تملک املاک مورد نیاز آغاز شده و در مجموع باید 92ملک خریداری شود. در فاز اول دعوتنامه برای شهروندان ارسال شده است. ان‌شا‌الله تلاش می‌کنیم تا در 6‌ماه ابتدایی سال آینده پروژه یادگار امام(ره) به پایان برسد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید