• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 5 اسفند 1402
کد مطلب : 219205
+
-

گربه‌سیاه بعدی

ژاوی کم‌کم مقابل همه تیم‌ها به مشکل می‌خورد

گربه‌سیاه بعدی

بارسلونا پس از تساوی یک-یک در دور رفت مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان در زمین ناپولی حالا باید دوباره به لالیگا برگردد بلکه اوضاع نابسامان این تیم سروسامان بگیرد. این تیم امروز از ساعت 18:45 در ورزشگاه مونتجوئیک میزبان ختافه است. ختافه در کنار گرانادا گربه‌سیاه ژاوی است. بارسا در دوره این مربی 4‌بازی مقابل ختافه انجام داده که تنها یک‌برد داشته و تنها یک‌بار دروازه این تیم را باز کرده است. تنها گل یاران ژاوی به این تیم مادریدی، گل پدری با پاس رافینیا در ژانویه2023 بود و 3‌بازی دیگر با تساوی بدون گل به پایان رسید. علاوه بر این ژاوی در دور رفت مقابل ختافه اخراج شد. ختافه در این فصل با خوسه بوردالاس واقعا تیم خوبی است و شاید امروز هم تیم ژاوی را اذیت کند.
    بازگشت تراشتگن از مصدومیت طولانی هم نتوانسته دروازه بارسا را بیمه کند. او بلافاصله در نخستین بازی پس از بازگشت، 3گل از گرانادا خورد و بازی بعد در زمین ناپولی نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا به آمار بدش در لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد. دروازه‌بان آلمانی در 81‌بازی در این رقابت‌ها 90‌گل دریافت کرده است.
    تراشتگن با هشتادویکمین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا برای بارسلونا، از دنی آلوز (۸۰) پیشی گرفت. بین بازیکنان غیراسپانیایی، فقط لیونل مسی بازی‌های بیشتری انجام داده؛ 149‌بازی.
    یامال با ۱۶سال و ۲۲۳‌روز و په‌په با ۴۰‌سال و ۳۶۰روز سن به‌ترتیب جوان‌ترین و پیرترین بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفتند. یامال 2‌سال پس از نخستین بازی په‌په در لیگ قهرمانان اروپا به دنیا آمده است. پپه هم که در بازی برگشت پورتو مقابل آرسنال 41‌ساله می‌شود به پیرترین بازیکن غیردروازه‌بان تاریخ لیگ قهرمانان در مراحل حذفی تبدیل خواهد شد.
    لواندوفسکی با گلی که به ناپولی زد، مقابل 34‌تیم مختلف در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده و پس از لئو مسی (40) و کریستیانو رونالدو (38) سومین قاتل تیم‌های مختلف در این رقابت‌هاست.
    روبرت لواندوفسکی با گلزنی مقابل ناپولی به مسن‌ترین گلزن تاریخ بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد؛ لواندوفسکی (35سال و 184روز -2024)، پیکه (34سال و 260روز -2021) و سلیوینیو (34سال و 241روز -2008).

 از مربیانی که بیشتر از 10بازی هدایت بارسا را در لیگ‌قهرمانان برعهده داشته‌اند، ژاوی بدترین درصد برد (40) را دارد. او در 15‌مسابقه تنها 6 ‌برد به‌دست آورده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید