• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 5 اسفند 1402
کد مطلب : 219202
+
-

ورود باشکوه جلال

عکس خبر
ورود باشکوه جلال

تیم استقلال در مسابقه‌ای که دوبرابر حریفش امید گل داشت موفق به کسب پیروزی نشد و پنجمین مساوی متوالی این تیم در بازی‌های خارج از خانه به ثبت رسید. آبی‌ها این هفته به شهر انزلی رفته بودند که اگرچه تیم خوب و قدرتمندش شگفتی‌ساز این فصل بوده است، اما در خانه خودی گهگاه متزلزل نشان می‌دهد و 2‌باخت خانگی ملوان مقابل ذوب‌آهن و شمس‌آذر موید این ادعاست. استقلال در زمین چنین تیمی 53درصد مالکیت توپ داشت، 466پاس ردوبدل کرد که دقت این پاس‌ها 77.7درصد بود و 11شوت زد که 3شوت این تیم داخل چارچوب بود. برای مقایسه کافی است بدانید ملوان با 47درصد مالکیت توپ، 408پاس، 77درصد دقت پاس و 7شوت ازجمله 3شوت داخل چارچوب یک بازی پایاپای مقابل مهمان صاحب‌نامش داشت. اگرچه تعداد شوت‌های داخل چارچوب 3-3مساوی شده اما امید گل استقلال خیلی بیشتر از ملوان بوده است. تیم جواد نکونام در این بازی به امید گل 1.66 رسید و تیم مهدی تارتار از 0.71 فراتر نرفت و در واقع بیشتر از امید گلش گل زد.
در جمع بازیکنان 2تیم، بالاترین امتیاز را در این مسابقه محمدرضا سلیمانی گلزن ملوانی‌ها کسب کرد. او 83دقیقه در زمین بود و تنها یک ضربه به سمت دروازه زد که همان تبدیل به گل شد. مجید عیدی دومین بازیکن موفق ملوان در این مسابقه بود و پوریا پورعلی در رتبه بعدی قرار گرفت. اما در سمت استقلالی‌ها جلال‌الدین ماشاریپوف که بازی در استقلال را با گلزنی آغاز کرد بهترین بازیکن تیمش بود و ابوالفضل جلالی پشت سر او قرار گرفت. جلالی که پاس گل داده بود به نمره7.52 رسید و ماشاریپوف گلزن، نمره7.58 را دریافت کرد.


پیروزی بدون توپ
اولین برد اوسمار ویرا به‌عنوان سرمربی پرسپولیس با ثبت آمارهای جالبی به‌دست آمد. سرخپوشان امید گل بالاتری نسبت به حریف داشتند و توانستند دروازه تراکتور را بعد از 547دقیقه باز کنند. این در حالی بود که تراکتور مالکیت توپ بالاتر و تعداد پاس‌های دقیق‌تری داشت. جالب اینکه پرسپولیس در طول این فصل فقط در 2 بازی مالکیت توپ کمتری نسبت به حریفانش داشته که هر دوی این بازی‌ها مقابل تراکتور بوده است. قرمزها یک‌بار با یحیی و یک‌بار با ویرا روبه‌روی تراکتور ایستاده‌اند و هر دو بار به شکل مشابه و با مالکیت توپ کمتر بازی را برده‌اند.
آمار مالکیت توپ در این مسابقه 58 بر 42 به سود تراکتور ثبت شده و در تعداد پاس‌ هم تیم میهمان 482 به 328 برتری داشته است. حتی دقت پاس تراکتوری‌ها هم بیشتر از تیم برنده زمین بوده است (79.3 در مقابل 72). تراکتور در تعداد شوت هم 12 به 10برتری داشته و تعداد شوت‌های داخل چارچوب 3-3مساوی بود. یعنی تراکتور تقریبا در تمامی آیتم‌ها برتر از پرسپولیس بوده، مگر در آیتم نهایی یعنی ایجاد امید گل که آمار این بخش 1.48 به 1.15 به سود پرسپولیس است؛ جایی که پرسپولیس بیشتر و تراکتور کمتر از امید گل خودشان گل زدند و بازی 2بر صفر تمام شد.
بهترین بازیکن این بازی هم مهدی ترابی از پرسپولیس بود که بیشتر از تمام هم‌تیمی‌هایش شوت زد و از 2شوت داخل چارچوب او، یکی تبدیل به گل شد. ترابی نمره8.32 گرفت و بعد از او هم عالیشاه (7.86) و آل‌کثیر (7.76) خوب‌های پرسپولیس بودند. در تراکتور ریکاردو آلوز با نمره7.52 برترین بازیکن تیم خودش بود. آلوز براساس نمرات مجموع بازی‌ها هم بهترین بازیکن تراکتور در فصل جاری بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید