• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 3 اسفند 1402
کد مطلب : 219151
+
-

ایران و سریلانکا در مسیر توسعه مناسبات

وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر به سریلانکا با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد؛ رایزنی‌هایی که بیش‌ از هر چیز بر توسعه همه‌جانبه مناسبات، به‌ویژه در عرصه اقتصادی متمرکز بود.
حسین امیرعبداللهیان در دیدار با رانیل ویکر مسینگه، رئیس‌جمهور سریلانکا با اشاره به توافق 2کشور برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، حمایت رئیس‌جمهور سریلانکا برای اجرایی‌شدن توافق‌های انجام‌شده در این کمیسیون را مؤثر ارزیابی کرد. وی با اشاره به اینکه بخش‌های اقتصادی و صنعتی ایران برای توسعه همکاری‌ها با سریلانکا آماده‌اند، بر اهتمام جمهوری‌اسلامی به‌منظور برقراری امنیت دریانوردی در آب‌های بین‌المللی تأکید کرد.
رئیس‌جمهور سریلانکا نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک جمهوری‌اسلامی، ایران را دریچه ورود به آسیای میانه دانست و بر افزایش تعاملات اقتصادی دوطرف تأکید کرد. مسینگه همچنین اضافه‌کرد که ایران توانسته به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در دیدار با دنیش گوناواردانه، نخست‌وزیر سریلانکا نیز اظهارکرد که اراده ایران درجهت توسعه روابط همه‌جانبه با سریلانکا‌ست و تهران در این زمینه هیچ‌گونه محدودیتی ندارد. امیرعبداللهیان اولویت «نگاه به آسیا» و همکاری با کشورهای آسیایی را از اصول سیاست‌خارجی دولت سیزدهم دانست و مناسبات با سریلانکا را در این چارچوب ارزیابی کرد.
گوناواردانه نیز در این دیدار پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف را قابل توجه دانست و بر علاقه‌مندی کشورش برای استفاده بیشتر از توان خدمات فنی -مهندسی جمهوری‌اسلامی تأکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید