• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 3 اسفند 1402
کد مطلب : 219117
+
-

کاهش 22درصدی تصادفات منجر به فوت موتورسواران


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که 47درصد تصادف‌های منجر به مرگ در 10ماه گذشته مربوط به موتورسواران است. سیدابوالفضل موسوی‌پور این خبر را اعلام و عنوان کرد: «پیام این آمارها بیانگر آن است که اگر موتورسیکلت‌سواران از کلاه ایمنی استفاده کنند احتمال بیشتری وجود دارد در تصادفات دچار آسیب‌دیدگی کمتری شوند و از مرگ نجات یابند.» بیش‌از 3میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد که بخش زیادی از آنها قانون را رعایت نمی‌کنند و همین موضوع سبب ایجاد بی‌انضباطی در شهر شده است.
موسوی‌پور، طرح انضباط بخشی به تردد موتوسیکلت‌سواران را تشریح کرد و گفت: «طرح پیش‌بینی شده با عنوان «طرح10» از 18دی‌ماه اجرایی و 10راهکار انضباط بخشی در آن ارائه شد. کنترل خطوط ویژه، توقیف ساعتی، توقیف با کفی و... برخی از اقدامات پیش‌بینی‌شده در این طرح هستند.» به‌گفته این مقام مسئول با اقدامات صورت گرفته در 4‌ماه اخیر تصادفات منجر به فوت در مدت مشابه 22درصد کاهش داشته و از 18دی‌ماه که طرح اجرایی‌شده مرگ‌ومیر موتورسواران 2درصد کم شده‌است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «خیلی از این موتورسیکلت‌سواران به مقصد اداره‌ها، مراکز آموزش، مراکز نظامی و مانند آن حرکت و در پارکینگ آنها توقف می‌کنند. از مدیران این مراکز می‌خواهیم که حداقل موتورسوارانی که پلاک مخدوش دارند یا از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند را به درون مجموعه خود راه ندهند.کلاه‌ایمنی، پلاک موتورسیکلت و کمربند ایمنی برای خودرو سواران از مهم‌ترین نکات ترافیکی در تهران است که خانواده‌ها هم در نهادینه‌کردن آن نقش دارند تا میزان مرگ‌ومیر در اثر تصادف کاهش پیدا کند.»
سرهنگ موسوی‌پور با اشاره به ترافیک روزهای پایانی سال هم تأکید کرد: «طی جلساتی که با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران داشتیم، با شهرداری مناطق11، 12 و 16 کارگروهی تشکیل و گلوگاه‌ها و نقاط پرمراجعه شناسایی شده است تا با استقرار نیرو در ساعت اوج ترافیک بتوانیم جریان رفت‌وآمد را کنترل کنیم. حتی از نیرو‌های ستادی هم برای امور اجرایی استفاده خواهیم کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید