• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 3 اسفند 1402
کد مطلب : 219116
+
-

افزایش ساعت مراکز معاینه‌فنی در ‌ماه رمضان

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروی تهران اعلام کرد که برخی از مراکز 24ساعته هستند


مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران با اشاره به افزایش ساعت فعالیت مراکز معاینه‌فنی خودرو در ایام ماه مبارک رمضان گفت که این اقدام در راستای خدمت رسانی مطلوب به مراجعه‌کنندگان صورت می‌گیرد.
به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم و تقارن این ایام با بهار قرآن (ماه مبارک رمضان) سبب شد که مدیران مراکز معاینه‌فنی، خودرو تدابیری اتخاذ کنند تا پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشند. آنطور که سیدمحمد‌مهدی‌میرزایی‌قمی عنوان کرده: «این روزها از یک‌سو به‌علت پایان یافتن مدت معاینه‌فنی خودروها، از سوی دیگر عده‌ای به‌دلیل آغاز سفرهای نوروزی و تعدادی هم به‌علت برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه‌فنی، به مراکز مراجعه می‌کنند و به همین دلیل با انبوهی جمعیت در مراکز مواجه هستیم.» او با بیان اینکه انجام مستمر و منظم معاینه‌فنی خودرو سبب کاهش سوانح و حوادث می‌شود، تأکید کرد: «با توجه به افزایش متقاضیان مقرر شد که مراکز از ساعت 7صبح تا 6 بعدازظهر فعالیت کنند. همچنین با توجه به تغییر ساعت خدمت‌رسانی، برخی از مراکز هم 24ساعته شده‌اند. بنابراین در ایام‌ماه رمضان شهروندان می‌توانند پس از افطار به این مراکز مراجعه و خدمات دریافت کنند.»
به‌گفته مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران، یکی از راه‌های شناخته شده در بحث کاهش آلودگی هوا معاینه‌فنی است. او در ادامه تأیید کرد: «در وهله نخست مقرر شد براساس سیاست تشویقی لایحه عوارض ترافیکی خودروهایی که برگه معاینه‌فنی را از مراکز تهران دریافت کنند، مشمول 10درصد تخفیف می‌شوند. همچنین خودروهایی که معاینه برتر از مراکز تهران دریافت کنند هم می‌توانند از تخفیف 20درصد بهره‌مند شوند.»
میرزایی قمی درخصوص کاتالیست‌های اجاره‌ای گفت: «در این مورد پیشنهاد دادیم تا هر قطعه کاتالیست، شماره سریالی داشته باشد که مربوط به‌خودروی خاصی باشد اما هنوز پذیرفته نشده است. البته در تعمیرگاه‌های مراکز پروتکل‌های نظارتی ایجاد کرده‌ایم که چنین مشکلی ایجاد نشود ولی در خارج از مراکز ممکن است این تخلف صورت گیرد و نمی‌توان این موضوع را تکذیب کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید