• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 3 اسفند 1402
کد مطلب : 219071
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q1r6Y
+
-

خانه پایور

خانه پایور


معرفی:  این خانه با محوریت دست‌نوشته‌های استاد فرامرز پایور و برای ساماندهی و نگهداری بخش بزرگی از دست‌نویس‌های موسیقی‌دان‌های ایرانی که در گوشه و کنار گنجه‌ها و کتابخانه‌های مختلف، خاک فراموشی می‌خورند، تاسیس شده است. در این مرکز تا امروز بیش از 4هزار برگه سند دست‌نویس استادان موسیقی ایران گردآوری شده و نگهداری می‌شود.

گنجینه اسناد موسیقی ایران
دست‌نوشته‌های آثار گروه‌نوازی فرامرز پایور، دست‌نویس ردیف میرزا عبدالله به خط ابوالحسن صبا، دست‌نویس دلاور سهند از احمد پژمان، دست‌نویس ردیف موسی معروفی به خط فرامرز پایور و... . بخشی از هزاران اثر ارزشمندي است که در این خانه نگهداری می‌شود.
در واقع این خانه مرکزی‌ است برای پژوهش در اسناد موسیقی ایران و بازدیدهای عمومی نیز در آن برگزار می‌شود. زمان بازدیدها در صفحه اینستاگرام يا در سایت این مرکز به نشانی payvarfoundation.org به اطلاع علاقه‌مندان می‌رسد. علاوه‌بر این امكان بازدید از اسناد و دست‌نوشته‌های این خانه برای علاقه‌مندان و اهالی موسیقی با هماهنگی با گردانندگان خانه فراهم است.

ایستگاه رادیوردیف
 گردانندگان خانه پایور در قالب پژوهش‌های گروهی کار طبقه‌بندی، مرمت و انتشار اسناد را برعهده دارند و تاکنون ٧اثر منتشر کرده‌‌اند. همچنین پادکست این خانه که «رادیوردیف» نام دارد یک‌هفته در میان در فضای مجازی منتشر می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :