• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 3 اسفند 1402
کد مطلب : 219057
+
-

بازگشت به دست من نبود

علی علیپور جدایی گل‌محمدی از پرسپولیس آن‌هم در وسط فصل را اتفاق سنگینی می‌داند

بازگشت به دست من نبود

 امیرحسین اعظمی  

یکشنبه‌شب، برای علی علیپور مهاجم ایرانی باشگاه ژیل‌ویسنته پرتغال یک شب به‌یادماندنی بود چرا که او بعد از مدت‌ها توانست در یک بازی رسمی برای تیمش گل بزند. علیپور حدود 9ماه به‌دلیل مصدومیت زانو، دور از میادین فوتبال بود و بعد از بازگشت به زمین دوباره مصدوم شد تا چند بازی تیمش را از دست بدهد. علیپور حالا با گلزنی مقابل استوریل در هفته بیست‌ودوم لیگ پرتغال، انگیزه زیادی دارد تا دوران اوجش را دوباره تکرار کند. او که در نقل‌وانتقالات زمستانی دوباره بحث حضورش در پرسپولیس هم مطرح شد، در مورد شرایط فعلی‌اش در لیگ پرتغال و مسائل مختلف دیگر با همشهری گفت‌وگو کرد.

   بعد از یک دوره مصدومیت طولانی به میادین برگشتی و البته دوباره مصدوم شدی. ظاهرا قرار نیست این بدشانسی‌ها دست از سرت بردارد؟
نمی‌دانم چه بگویم، واقعا مصدومیت برای هر بازیکنی دردناک است خصوصا اینکه طولانی باشد یا تکرار شود. اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد، می‌توانستم خودم را بیشتر نشان دهم ولی به هر حال فوتبال است و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد.

   در مورد بازی با استوریل صحبت کن.
بازی خیلی حساسی بود چون تیم حریف فقط یک امتیاز از ما کمتر داشت و در جدول هم فقط یک رتبه فاصله داشتیم. بازی هم در زمین استوریل برگزار می‌شد ولی خوشبختانه 3بر یک برنده شدیم تا فاصله امتیازی ما با آنها به 4امتیاز برسد. الان در رده دهم قرار داریم ولی تلاش می‌کنیم خودمان را در جدول بالا بکشیم. ما تیم خوبی داریم و می‌توانیم در 12بازی باقیمانده و در جدول بالاتر برویم.

   در مورد گلزنی مقابل استوریل صحبت کن. جالب اینجاست که همبازی‌هایت بعد از گل خیلی خوشحال بودند.
 من نیاز به این گل داشتم و دوران سختی را تجربه کردم. دقیقه75 بود که به زمین آمدم و در وقت‌های تلف‌شده گل سوم تیمم را زدم. از این بابت خیلی خوشحالم و امیدوارم در بازی‌های بعد شرایط بهتری را تجربه کنم. واکنش هم‌تیمی‌هایم برایم ارزش بسیاری داشت و بابت این موضوع خیلی خوشحالم. بازی بعدی ما هم با پورتو است و اگر مهدی طارمی را ببینم، خوشحال می‌شوم.

   رسانه‌ها از قطعی‌شدن انتقال او به اینترمیلان خبر داده‌اند؟
 مهدی بازیکن توانمندی است که در پورتو بارها شایستگی خودش را نشان داد. شک ندارم طارمی در اینتر هم می‌درخشد.

   هفته‌های گذشته بحث بازگشت تو به پرسپولیس مطرح بود که ظاهرا منتفی شد، درست است؟
بله، باشگاه پرسپولیس به باشگاه ژیل‌ویسنته نامه رسمی زد ولی باشگاه ما با جدایی‌ام مخالفت کرد. در واقع بازگشت به پرسپولیس دست من نبود.

   به تو پیشنهاد تمدید قرارداد داده‌اند؟
بله، همینطور است. من باید از اعتماد باشگاه و کادر فنی تشکر کنم و تلاشم این است که غیبت طولانی‌مدتم را جبران کنم.

   قرار است برای فصل بعد چه تصمیمی بگیری؟
هنوز چیزی مشخص نیست و تمام تمرکزم را روی این گذاشته‌ام که عملکرد خوبی تا پایان لیگ داشته باشم. هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند و باید ببینیم شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

   حتما می‌دانی که پرسپولیس بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی با شرایط سختی روبه‌رو شده است.
گل‌محمدی در پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی داشت، طبیعی است که وقتی باشگاه چنین مربی‌ای را در وسط فصل از دست می‌دهد با چالش مواجه شود. رفتن آقایحیی از لحاظ روحی به پرسپولیس لطمه زد و اتفاق سنگینی بود ولی من امیدوارم این تیم به مسیر خوب گذشته برگردد.

   فکر می‌کنی اوسمار انتخاب خوبی از سوی باشگاه بود؟
من شناختی از ایشان ندارم و نمی‌توانم نظر بدهم.

   در مورد عملکرد تیم ملی در جام‌ملت‌ها چه صحبتی داری؟
خیلی‌ها توقع داشتند تیم ملی قهرمان شود ولی متأسفانه این اتفاق رخ نداد. ما بازیکنان خوبی داشتیم و حیف شد که به قهرمانی نرسیدیم. البته نزدیک به 5دهه است که قهرمان نمی‌شویم و طبیعتا فوتبال ما مشکلاتی دارد که باید آنها را برطرف کنیم. دیگر تیم‌های آسیا در بحث برنامه‌ریزی، سخت‌افزار و امکانات خیلی جلوتر از ما هستند.

   فکر می‌کنی در آینده این فرصت را به تو بدهند که به تیم ملی دعوت شوی؟
بازی در تیم ملی آرزوی هر بازیکنی است. من هم تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و به تیم ملی دعوت شوم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید