پیشتازی در کار رسانه
حجتالاسلام محمدرضا زائری: رویکرد انتقادی دکتر احمد توکلی در کار رسانهای ایشان هم مشهود است. نه تندرویهای مطلوب مخاطب برای جذب مشتری و نه مماشاتهای مرسوم برای تامین نظر این و آن در تجربه رسانهای آقای توکلی نیست. از طرفی هم پیشتازی در کار رسانه در کارنامه ایشان قابل توجه است.
از سالهای ابتدای انقلاب و روزنامه «رسالت» با جایگاه و موقعیت بالای سیاسی که داشتند، بهصورت اجرایی و عملیاتی بهکار روزنامهنگاری مشغول شدند. بعد هم در روزنامه «فردا» مسیر نوآوری و تجربهای نو را با همکارانشان داشتند و پس از آن هم در پایگاه الکترونیک alef.ir همین روند را ادامه دادند.
با اینکه بهطور طبیعی از برخی امکانات و فرصتهای رقبای خودشان محروم بودهاند، همواره کار را جدی و حرفهای دنبال کردهاند.