• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 1 اسفند 1402
کد مطلب : 218951
+
-

جهان‌نما/کودک دستفروش با پای برهنه زیر باران


با وجود بحران انسانی در غزه، حملات و جنگ رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی آواره ادامه دارد. در این فیلم، کودک پابرهنه فلسطینی‌اي دیده می‌شود که در خیابان‌های جنگ‌زده و نیمه‌ویران در حال فروشندگی است. این کودک زیر بارش شدید باران قرار دارد و از ناچاری درحالی‌که از سرما به‌خود می‌لرزد، مشغول دستفروشی است.

برج‌های پودرشده

حملات و بمباران‌های گسترده رژیم صهیونیستی علیه غزه باعث شده تا بسیاری از ساختمان‌ها و بناها دچار آسیب‌های اساسی شوند. براساس آمار مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، حداقل 65درصد از بناهای موجود در غزه به‌طور کامل ویران و غیرقابل سکونت شده‌‎اند. در این فیلم ویرانی گسترده در منطقه برج‌های فیروز در غرب غزه به نمایش گذاشته شده است. ویرانی‌اي که در نتیجه حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته و برج‌های 10طبقه این منطقه را به تلی از پودر و خاک تبدیل کرده است.

تلاش مادر فلسطینی برای غذا رساندن به کودکان آواره

کمبود سوخت و محاصره غزه باعث قحطی و گرسنگی شدید در آنجا شده است و در این میان کودکان بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند. در این فیلم، یک مادر آواره فلسطینی در یکی از اردوگاه‌های رفح در جنوب غزه برای فرزندانش نان تهیه می‌کند. 7فرزند آواره این زن فلسطینی در اطراف او ایستاده‌اند تا مادرشان نان پخته‌شده روی چوب و هیزم را به آنها بدهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید