• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 1 اسفند 1402
کد مطلب : 218916
+
-

انتخابات نماد همبستگی ملی

یادداشت
انتخابات نماد همبستگی ملی

محمد آقامیری؛ عضو شورای شهر تهران

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای کشور اهمیت زیادی دارد. این انتخابات فرصتی است که شهروندان ایرانی بتوانند نمایندگان خود را در مجلسین انتخاب کنند و نقش مستقیم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و قانونگذاری داشته باشند. این انتخابات نشان‌دهنده مشارکت مردمی و دمکراسی در جامعه است که اساسی برای تعادل قوا و تأمین حقوق و نیازهای شهروندان در جامعه است. حضور پرشور مردم در انتخابات نشانگر اعتقاد آنها به اهمیت فرآیند دمکراسی است. وقتی مردم با تشکیل صف‌های طولانی در انتخابات شرکت می‌کنند نشان می‌دهند که امیدوار به تغییر و بهبود وضعیت کشور هستند و تمایل دارند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آینده خود مشارکت داشته باشند. این نشانه قوی‌ترین نماد اعتماد مردم به نظام سیاسی و امید آنها به پیشرفت و توسعه است. حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو نشان از اهمیت و توجه آنها به فرآیند دمکراتیک و تعیین سرنوشت کشور است. حضور فعال مردم در انتخابات، نشانه‌ای از اعتقاد و علاقه آنها به شرکت در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور است. این نشانگر نقش مهم مردم در تعیین سیاست‌ها و راهبردهای کشور است و می‌تواند به تقویت دمکراسی و شفافیت در جامعه کمک کند. همچنین حضور پرشور مردم می‌تواند به افزایش نظارت عمومی بر عملکرد نمایندگان و تقویت ارتباط بین مردم و دولت کمک کند.
از دیگر مزایای شرکت فعال مردم در انتخابات، انتخاب نمایندگان و خبرگانی است که دارای مشروعیت قانونی هستند و مورد حسابرسی و پاسخگویی قرار می‌گیرند. اگر نمایندگان انتخاب‌شده دارای پشتوانه قوی مردمی باشند، احتمال بالاتری وجود دارد که در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد خود به مردم پاسخگو باشند. به‌عبارت دیگر، با شرکت مردم در انتخابات، پاسخگویی نمایندگان به مردم تضمین می‌شود. از ابتدای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران تا‌کنون‌ انتخابات به‌مثابه ظرفیتی سیاسی، اجتماعی و رویه‌ای قانونی برای شکل‌گیری نهادهای سیاسی و حقوقی نظام و ارکان دولت عمل کرده است. انتخابات نماد همبستگی ملی، هوشیاری سیاسی و مشارکت اجتماعی مردم است.
رسانه‌های صهیونیستی، آمریکایی‌ها، سکولارها، اشراف‌زادگان، پهلوی‌زاده‌ها، تشنگان قدرت و شیفتگان ثروت و بلندگوهای لیبرالیسم و غرب‌زدگان در داخل با راه‌اندازی کمپین‌های نه به انتخابات دقیقا در جهت مخالف این نگاه قرار گرفته‌اند.
کمپین‌های نه به انتخابات که منشأ اصلی آن، سر در آخور معاندان، شاهزادگان، سرویس‌های جاسوسی بیگانه و منافع بیگانگان‌ دارد، متأسفانه در داخل توسط برخی از روی سادگی و ساده‌لوحی و برخی هم برای تسویه حساب‌های داخلی با رقیبان خود و برخی هم برای منفعت‌طلبی‌های اقتصادی و کاسبی سیاسی و رسیدن دوباره به قدرت، به آن دامن می‌زنند.
انتخابات باید سالم، رقابتی و فراگیر باشد و امکان‌ حضور تمامی سلیقه‌های درون‌گفتمانی انقلاب اسلامی را فراهم سازد. این برای نظام سیاسی ایران بالاترین شاخص آزادی و استقلال است و کوشش شورای نگهبان و دیگر نهاد‌های ذی‌ربط ‌مشارکت حداکثری است. انتخابات فرصتی بزرگ برای مردم تا با حضور پرشور و فعال در این رویداد مهم، آینده کشور خود را شکل دهند. حضور در انتخابات نشان از تعهد و مسئولیت‌پذیری شما نسبت به سرنوشت کشور است. با هم به‌عنوان شهروندان جامعه، با رأی دادن خود، به توسعه و پیشرفت کشورمان کمک کنیم. همچنین از هموطنان عزیز دعوت می‌کنیم که با شرکت فعال و پرشور خود در انتخابات به تغییرات مهمی که برای آینده کشور داریم، سرعت بخشیده و با تصمیم‌گیری هوشمندانه خود به پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان کمک کنند. حضور در این رویداد مهم نشان از وفاداری و علاقه مردم به سرنوشت کشور دارد. بیایید با هم، با یک دست و یک صدا، به ساختن آینده بهتری برای همه فکر کنیم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید