• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 28 بهمن 1402
کد مطلب : 218614
+
-

حسرت بزرگ؛ بازی در نقش مأمور ۰۰۷

حسرت بزرگ؛ بازی در نقش مأمور ۰۰۷

از کیلین مورفی تا شاهرخ خان همه دوست دارند نقش جیمز باند را در کارنامه‌شان داشته باشند. کیلین مورفی می‌گوید برای بازی در این نقش پیر شده است، ولی دوست دارد کریستوفر نولان یک فیلم جیمز باندی بسازد و شاهرخ خان به ویژگی‌های ظاهری‌اش اشاره می‌کند که مناسب بازی در نقش جیمز باند نیست. از ابتدا تا امروز این بازیگران بخت بازی در نقش مأمور ۰۰۷ را در سری فیلم‌های جیمز باند یافته‌اند: شان کانری، جورج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان و دنیل کریگ. باتوجه به اینکه کریگ دیگر در نقش جیمز باند ظاهر نخواهد شد، گمانه‌زنی‌های زیادی در این مدت در مورد جانشین او صورت گرفته است. سم هیوگان، آیدان ترنر، هنری کاویل، هنری گلدینگ، جیمز نورتون، تام هاردی، و دن استیونز ازجمله بازیگرانی هستند که از آنها به‌عنوان جایگزین دنیل کریگ نام برده شده است. حالا هم 2بازیگر با 2خاستگاه کاملا متفاوت از علاقه‌شان برای ایفای این نقش گفته‌اند؛ علاقه‌ای که البته بیشتر با حسرت همراه است.



کیلین مورفی: دیگر دیر شده است

کیلین مورفی، جایگزین دانیل کریگ نمی‌شود و این ایده را رد می‌کند که جای کریگ در کاراکتری که یان فلمینگ خلق کرده، مقابل دوربین برود؛ «من جیمز باند نیستم. شاید بتوان گفت آن فرصت از دست رفته است.» البته نقش‌های دیگری در فیلم جیمزباند وجود دارد و او خواهد توانست نقش دیگری را در این فیلم ایفا کند؛ به شرط آنکه نولان کارگردان باشد.

شاهرخ خان: ظاهرم مناسب مأمور ۰۰۷ نیست

‍ شاهرخ‌خان در اجلاس جـهانـی دولــت‌های 2024به‌عنوان یکی از مهمانان در دوبی دعوت شده بود. او در یازدهمین نشست WGS در منطقه جمیرای شهری دوبی صحبت کرد و از علاقه خود به نقش جیمزباند گفت و اینکه همیشه دوست داشته نقش مأمور مخفی انگلستان را در فیلمی بازی کند، اما نتوانسته است. او در بخشی که در این نشست به حضورش اختصاص داده شده بود و «ستاره‌سازی: گفت‌وگو با شاهرخ خان» نام داشت، به شوخی گفت که «یک اسطوره نیست» و وقتی مجری از او پرسید: نامش چیست؟ پاسخ داد که من جیمز باند هستم. و در جواب این سؤال که آیا دوست داری نقش باند را بازی کنی؟ گفت: «من واقعا دلم می‌خواهد، اما فکر می‌کنم قدم خیلی کوتاه است... . اما آنقدر رنگ پوستم قهوه‌ای هست که بتوانم نقش دشمن جیمز باند را بازی کنم.» شاهرخ‌خان برخلاف ستاره‌های بین‌المللی هیچ‌وقت در فیلم‌های هالیوودی و آمریکایی ایفای نقش نکرده است. او در این‌باره توضیح داد: «من بسیاری از اهالی صنعت سینمای آمریکا و انگلستان را می‌شناسم، اما هیچ‌کسی به من کار خوبی پیشنهاد نداده است.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید