• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 28 بهمن 1402
کد مطلب : 218592
+
-

دستاوردهای سفر قاضی‌القضات به عراق

دستاوردهای سفر قاضی‌القضات به عراق

سفر 3‌ روزه رئیس قوه قضاییه به کشور عراق با دستاوردهای مهمی در حوزه «دیپلماسی قضایی» برای تهران و بغداد همراه بوده‌است.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست‌خبری پایان سفر به عراق با تأکید بر اینکه سیاست ایران، توسعه روابط در ابعاد مختلف با کشور‌های دوست و همسایه است، گفت: درحال‌حاضر ارتباطات ایران و عراق در همه ابعاد، به‌ویژه در عرصه حقوقی و قضایی، رو‌به توسعه است.
وی با اشاره به توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم منعقد شده میان ایران و عراق در جریان سفر اردیبهشت‌ماه امسال رئیس شورای‌عالی قضایی عراق به تهران، گفت: در جریان سفر روزهای اخیر به عراق، موارد مربوط به تکمیل این یادداشت‌های تفاهم و تسریع در روند اجرایی‌شدن مفاد توافقنامه‌های مشترک حقوقی و قضایی، مورد بررسی و تأکید قرار گرفت. رئیس دستگاه قضا ادامه ‌داد: همچنین در راستای تعقیب تروریست‌ها، مستندات، مدارک و پرونده‌های قابل‌توجهی از جریان‌های تروریستی به طرف عراقی ارائه شد و آنگونه که مطلع شدیم، رئیس شورای‌عالی قضایی عراق هم دستورهای اکیدی برای پیگیری این پرونده‌ها صادر کرده‌ است.
محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر اینکه درجریان این سفر قرار شد درباره رفع مشکلات حقوقی و قضایی تجار ایرانی فعال در عراق و تجار عراقی حاضر در ایران پیگیری‌های ویژه‌ای ازسوی دوطرف انجام شود، اضافه ‌کرد: در دیدار با رئیس شورای‌عالی قضایی عراق و قضات عالی‌رتبه این کشور، گفت‌وگو‌های مفیدی پیرامون تبادل تجربیات سیستم‌های قضایی 2کشور صورت گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید