• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 27 بهمن 1402
کد مطلب : 218520
+
-

نقل قول خبر/حضور مردم عامل استقرار و دوام نظام


بهروز مردانی‌نژاد، فعال سیاسی: اساس رکن جمهوریت، مشارکت مردم است، جمهوری اسلامی بر اساس حرکت مردم شکل گرفت، مردم نظام شاهنشاهی را سرنگون کردند و با حضور پررنگ جمهوری اسلامی را ایجاد کردند، حضور مردم در صحنه‌های مختلف در ۴۵ سال گذشته عامل استقرار، قوام و دوام جمهوری اسلامی بوده است.

مقابله با دشمن با مشارکت در انتخابات
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان: در شرایط فعلی نفس حضور در انتخابات فارغ از آنکه چه کسی را انتخاب می‌کنیم، برای حفظ اقتدار نظام و مقابله با دشمن ضرورت دارد و به معنای دخالت در تصمیم‌گیری‌های نظام است؛ برخی می‌گویند که با رأی ندادن اعتراض خودشان را نشان می‌دهند اما اعتراض خاموش به جایی نمی‌رسد و حضور در انتخابات به معنای تعیین سرنوشت است و نباید کار را رها کرد.

تأثیر متقابل رأی مردم و موفقیت کشور
حجت الاسلم مهدی صرامی، مدرس فقه فرهنگ و رسانه در حوزه و دانشگاه: مساله انتخابات همواره باید مورد توجه جدی قرار گیرد و حضور مردم پای کار، انقلاب و مشارکت آنها مهمترین اصل در انتخابات است. وقتی مردم در میدان باشند برای کشور و نظام می‌شود کارهای بسیاری را انجام داد اما اگر مردم نباشند، هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.

زبان دشمن را کوتاه کنیم
احمدرضا بسیج، استاد دانشگاه و فعال سیاسی: اگر پای صندوق رأی نروم، اجازه داده‌ام که دشمنان اندیشه ناثواب نسبت به من و جامعه من پیدا کنند و به نوعی با عدم مشارکت نظر و فشار دشمن را پذیرفته‌ام، اگر در جامعه‌ای نرخ مشارکت بالا باشد، بدین معناست که زبان دشمن برای آنها کوتاه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید