• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218379
+
-

دفاع از عنوان با حمله

سیتی در روزهایی که عالی بازی نمی‌کند، همه را عالی می‌برد

دفاع از عنوان با حمله

منچسترسیتی مثل فصل‌های گذشته زیبا بازی نمی‌کند اما بلد است ببرد؛ به‌ویژه وقتی دی‌بروینه هم به ترکیب برگشته باشد. حتی در روزی که ادرسون دروازه‌بان تیم سوتی داد و مدافع عنوان قهرمانی بازی نه چندان درخشانی ارائه کرد، باز هم منچسترسیتی که بهترین قرعه را در دور یک‌هشتم لیگ قهرمانان به‌دست آورده بود، به پیروزی رسید؛ این‌بار در زمین کپنهاگن دانمارک. این بازی که 3بر یک به پایان رسید، چند مصدوم روی دست گواردیولا گذاشت. گواردیول به‌دلیل آسیب‌دیدگی رباط مچ پا ۲ تا ۳ هفته از میادین دور خواهد بود. ضربه بدی به مچ پای برناردو سیلوا وارد شد، مصدومیت جک گریلیش هم شبیه آسیب‌دیدگی عضلانی بود. اما کواچیچ آماده بازگشت از مصدومیت است. هالند و دی‌بروینه هم تازه برگشته‌اند.
    کوین دی بروینه از زمان بازگشت از مصدومیت (کمی بیشتر از یک ماه)، روی ۹گل تأثیر مستقیم داشته است؛ ۲گل و ۷پاس گل. او در این بازی یک گل و 2پاس‌گل داشت اما پاس گل دوم به نام او ثبت نشد.
    منچسترسیتی نخستین تیم تاریخ لیگ قهرمانان است که در ۷بازی متوالی این فصل ۳گل به ثمر می‌رساند؛ برد 3بر یک ستاره سرخ بلگراد، لایپزیش و یانگ بویز، پیروزی 3بر صفر مقابل یانگ بویز، شکست 3بر 2لایپزیش و ستاره سرخ بلگراد و برد 3بر یک مقابل کپنهاگن. نرخ ۱۰۰ درصد پیروزی با ۳گل زده.
    من‌سیتی اکنون هر یک از 11بازی اخیر خود را در تمام رقابت‌ها برده است. این طولانی‌ترین روند برد آنها از زمان 21پیروزی بین دسامبر 2020تا مارس 2021است.
    اف‌سی کپنهاگن در هر سه بازی مرحله حذفی خود در لیگ قهرمانان اروپا بدون برد باقی ماند (یک تساوی و 2شکست) و هر دو شکست را در خانه ثبت کرد. گل این تیم در این بازی، نخستین گل آنها در مراحل حذفی بود.
    سیتی برای دومین بار در 4بازی خارج از خانه متوالی لیگ قهرمانان اروپا پیروز شد. آنها قبلاً بین دسامبر 2019و نوامبر 2020این کار را انجام داده بودند.
    سیتیزن‌ها سومین تیمی هستند که در 4بازی خارج از خانه متوالی در این رقابت‌ها پس از بارسلونا در فوریه 2012و بایرن‌مونیخ در فوریه 2020در این رقابت‌ها موفق به گلزنی می‌شوند. سیتی هم در فوریه موفق به این کار شد.
    از آغاز فصل 20-2019، کوین دی بروینه (10گل) چهارمین بازیکن پس از کریم بنزما (17)، ارلینگ هالند (13) و رابرت لواندوفسکی (11) شد که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا حداقل 10گل به ثمر رسانده است.
    هر 10گل اخیر دی بروینه و برناردو سیلوا در لیگ قهرمانان اروپا در مراحل حذفی به ثمر رسیده‌اند، تنها کریم بنزما (دوره چهاردهم بین مارس 2022تا آوریل 2023) دوره طولانی‌تری در تاریخ این رقابت‌ها داشته است.
    مگنوس ماتسون از اف‌سی کپنهاگن دومین بازیکنی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد که در نخستین بازی خود در مراحل حذفی مقابل مدافع عنوان قهرمانی گل زد؛ پس از لروی سانه برای شالکه 04مقابل رئال‌مادرید در مارس 2015.
    فیل فودن (با 23سال و 261روز سن) پنجاهمین بازی خود را در لیگ قهرمانان انجام داد و بیست و پنجمین بازیکن جوان این تورنمنت و جوان‌ترین بازیکن انگلیسی شد که به این تعداد بازی می‌رسد. پاس گل او برای دی بروینه، پنجاهمین پاس گل او در تمام رقابت‌ها برای منچسترسیتی بود.
    فیل فودن پس از پائولو دیبالا در نوامبر 2021، به نخستین بازیکنی تبدیل شد که در پنجاهمین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا هم گل زد و هم پاس گل داد.
    پپ گواردیولا به رکورد 450بازی به‌عنوان سرمربی منچسترسیتی رسید: 8فصل، 327برد، 61تساوی، 1107گل، +735تفاضل گل، 16جام و 26جوایز فردی.
    آخرین باخت منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا به ۶۵۰روز پیش‌ بازمی‌گردد. همچنین برد ۳ بر یک آنها مقابل کپنهاگن نهمین پیروزی متوالی آنها در لیگ قهرمانان اروپاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید