• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218378
+
-

همه‌جوره می‌برند

مهم نیست رئال چند غایب دارد؛ بردن را بلد است

همه‌جوره می‌برند

هنوز دانشمندان کشف نکرده‌اند که کارلو آنچلوتی چگونه با این همه غایب و مصدوم همه بازی‌ها را می‌برد. رئال‌مادرید بیست‌و‌نهمین مصدومیت این فصل خود را با آسیب‌دیدگی براهیم دیاز تجربه کرد. فقط 3بازیکن این تیم (تونی کروس، رودریگو و فران گارسیا) فعلا هیچ مصدومیتی را تجربه نکرده‌اند. در غیاب جود بلینگام، جانشین او یعنی براهیم یک گل زیبا زد و رئال را در زمین لایپزیش یک بر صفر به پیروزی رساند. ششکو دقیقه2دروازه میهمان را باز کرد اما داور ‌آن را آفساید گرفت، به این بهانه که یکی از مهاجمان در بازی نقش داشته و لونین را هل داده است. تونی کروس و تیم آلمانی معتقد بودند گل صحیح است اما داوران و کارشناسان ازجمله تیری آنری تصمیم داور را تأیید کردند. نظر آنچلوتی هم این بود که تساوی نتیجه منصفانه بود. رئال و من‌سیتی همزمان در یک شب در زمین حریفان به پیروزی رسیدند، درحالی‌که حریف رن آنها بازی بهتری ارائه کردند.
    بلینگام در این فصل 6بازی را از دست داده که رئال هر 6تا را برده!
    رئال هم مثل سیتی همه بازی‌های این فصل اروپایی خود را برده است. از زمان کسب 10پیروزی بین آوریل 2014و فوریه 2015این بهترین روند پیروزی رئالی‌هاست.
    لایپزیش باز هم در خانه گل خورد. بعد از پیروزی 2بر صفر مقابل استانبول باشاکشهیر در اکتبر 2020در مرحله گروهی، این تیم آلمانی هر 14بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا را بدون کلین شیت به پایان برده است.
    زمانی تیم‌های آلمانی گربه سیاه رئال‌مادرید بودند، مخصوصا در خاک خودشان. از دوران کریستیانو رونالدو به این‌سو این معضل برطرف شد. رئال‌مادرید پس از کسب تنها یک برد در 17بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا(4تساوی و 12شکست) حالا به پنجمین پیروزی خود در 6بازی حذفی آخر خارج از خانه در خاک این کشور رسیده و تنها در یک بازی(مقابل دورتموند) شکست خورده است.
    تنها مانع گلزنی تیم میزبان دروازه‌بان اوکراینی تیم میهمان بود. لونین همه توپ‌ها را مهار کرد و تنها یک‌بار از ششکو گل خورد که آن را داور آفساید اعلام کرد. بازیکنان تیم آلمانی در این بازی 9شوت به سمت دروازه زدند که بیشترین ضربه آنها در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا و برابر بود با بیشترین تعداد شوت دریافت شده کورتوا که در فینال 2022مقابل لیورپول ثبت شد.
    لونین 9مهار توپ داشت که 5تای آن از داخل محوطه جریمه روانه دروازه رئال شده بود. لونین نخستین دروازه‌بان در 11سال اخیر است که در یک بازی در زمین حریف در مرحله حذفی حداقل 9سیو دارد و تیمش پیروز می‌شود. آخرین بار بوفون 12فوریه 2013در زمین سلتیک چنین عملکردی داشت.
    براهیم در 14بازی اول خود در لیگ قهرمانان تنها روی 2گل تأثیر داشت اما حالا در 4بازی آخر روی 3گل نقش داشته؛ 2گل و یک پاس گل. پاس‌گل او را کارواخال داد و این دومین بار در فصل بود که گلزن و گلساز هر دو اسپانیایی بودند. دفعه قبلی فران گارسیا مقابل یونیون برلین به خوسلو پاس داده بود. این برابر است با مجموع گل‌های تمام‌اسپانیایی رئال در 4فصل قبلی در لیگ قهرمانان. براهیم در این فصل 8گل و 3پاس گل در همه رقابت‌ها داشته.
    گل زده در مراحل حذفی لیگ قهرمانان در 3سال گذشته: براهیم دیاس: 2گل، بارسلونا: 2گل.
    وینیسیوس جونیور(با 23سال و 216روز سن) پنجاهمین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را انجام داد و پس از ایکر کاسیاس(با 22سال و 155روز سن)، سسک فابرگاس(با 22سال و 331روز سن)، امباپه(با 22سال و 339روز سن) و لیونل مسی(با 23سال و 166روز سن) به پنجمین بازیکن جوانی تبدیل شد که به این نقطه عطف در تاریخ مسابقات می‌رسد.
    رودریگو که در برد 4بر صفر مقابل خیرونا به پنجاهمین گلش با پیراهن رئال رسیده بود، در این بازی و در 23سالگی دویستمین بازی‌اش را با این پیراهن انجام داد.
    رئال در این فصل در هر بازی که شوامنی(این بازی هم در پست غیرتخصصی دفاع وسط بازی کرد) فیکس بوده، هرگز نباخته: 18برد و یک تساوی. هر وقت او دفاع وسط بازی کرده، رئال گل نخورده: 5بازی، 5برد، 11گل زده و بدون گل خورده.

لونین در بازی با لایپزیش طوری دروازه‌بانی کرد که خبرنگاران مدام کاغذی را که مقابلشان بود، چک می‌کردند، سپس چشمان خود را می‌مالیدند و به زمین نگاه می‌کردند ببینند اشتباهی صورت نگرفته و لونین درون دروازه رئال است یا کورتوا از مصدومیت طولانی‌مدت برگشته!
براهیم دیاز هم جوری همه را دریبل می‌کرد همه به یاد لیونل مسی افتادند. هم گلش، هم صحنه مصدومیتش روی حرکات انفرادی و انفجاری و جا گذاشتن بازیکنان متعدد حریف صورت گرفت. خیلی‌ها گل او را به یک گل مسی‌گونه تعبیر کردند البته غیر از محافل و رسانه‌های رئالی ازجمله مارکا که از آن به گل مارادونایی یاد کرد؛ چون مسی اسطوره دشمن است اما مارادونا با وجود سابقه بازی در بارسلونا، در نیمه‌دوم عمرش هوادار رئال شده بود.
در هر صورت، لونین و براهیم انگار خودشان نبودند و کورتوا و مسی با قاب چهره این
 دو بازیکن در زمین حضور داشتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید