• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 17 بهمن 1402
کد مطلب : 217943
+
-

بهترین شکل ممکن

درحالی‌که منتقدان استقبال چندانی از آغوش باز به عمل نیاوردند، بهروز شعیبی ساخت این فیلم را بهترین اتفاق زندگی خودش نامید

بهترین شکل ممکن

بهروز شعیبی که با فیلم «آغوش باز» به جشنواره امسال آمده است درحالی برای نمایش فیلمش به برج میلاد آمد که این ساخته‌اش خیلی مورد توجه منتقدان و خبرنگاران سینمایی قرار نگرفت.
در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی برگزار شد. در این نشست بهروز شعیبی کارگردان، علی سرتیپی تهیه‌کننده، مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز، علی برازنده مدیر فیلمبرداری، محمدرضا میرزامحمدی طراح صحنه، خشایار موحدیان تدوینگر، محمدمهدی عسگری مجری طرح، سجاد نجفی و مهرداد کورش‌نیا نویسندگان و گلاره عباسی و شبنم گودرزی بازیگران حضور داشتند.
جالب‌ترین لحظه نشست جایی بود که یکی از خبرنگاران، فیلم شعیبی را به صحبت‌های وزیر ارشاد ربط داد. ‌بهروز شعیبی در پاسخ به این پرسش که آیا بخشی از این فیلم در واکنش به صحبت‌های وزیر ارشاد درباره معین بوده است، گفت: واقعا فکر می‌کنید در این ۲هفته می‌توانستیم چیزی به فیلم اضافه کنیم؟

رویکردی جدید
آغوش باز یک روی جدید سینما برای من بود؛ هم در نوع فیلمسازی و هم در شکل اجرایی. همکاری با آقای سرتیپی برای من افتخار بود. من مدت‌ها طرحی در ذهن داشتم تا اینکه آقای سجاد نجفی یکی از نویسندگان فیلم و آقای عسگری خواستند که با هم همکاری داشته باشیم. من فیلمنامه‌های آماده داشتم، اما وقتی این طرح را برایشان تعریف کردم بسیار از آن استقبال کردند. صادقانه آغوش باز کار سخت و پربازیگری بود‌ و اگر همدلی و همکاری این گروه نبود، این فیلم حتما امتیازاتی را از دست می‌داد.

دغدغه‌هایی که محاسبه شده نیست
دغدغه‌ها خیلی محاسبه شده نیست و من طوری کار می‌کنم که زندگی و فکر می‌کنم. این مسئله باعث شده که خیلی دچار محاسبه ‌نشوم‌. فکر می‌کنم دغدغه همه ما چیزهایی است که ما در روابط انسانی با آن مواجه هستیم.
ما احتیاج داریم که به یکدیگر یادآوری کنیم که در مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی دچار غفلت نشویم. به‌نظر من وظیفه سینما همین است که هنجارهای اجتماعی را به ما یادآوری کند. به عقیده من یادآوری یکی از کلیدواژه‌های اصلی فیلم بود.

بهترین گروه
من خودم هیچ‌وقت مقید به یک گونه خاص سینمایی نبوده‌ام؛ به همین دلیل فکر می‌کنم بهترین اتفاق زندگی من در این سال ساخت آغوش باز با یک گروه درجه یک بود. همچنین یک تهیه‌کننده خوب و کاربلد در کنار ما بود تا این ژانر را به‌درستی ارائه کنیم. کارگردان نمی‌تواند در کنار یک تهیه‌کننده خوب، فیلم بد بسازد و همچنین نمی‌تواند کنار یک تهیه‌کننده بد، فیلم خوب بسازد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید