• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 17 بهمن 1402
کد مطلب : 217914
+
-

روایت 120روز مقاومت حزب‌الله

گزارشی از نبرد4 ماهه مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از مردم غزه

بهاره محبی-روزنامه‌نگار

حزب‌الله لبنان طی120روز پس از عملیات طوفان الاقصی به‌طور میانگین روزانه 8حمله به اهداف صهیونیستی انجام داده است. روزنامه آمریکایی دیلی‌بیست 5روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی بود که با اشاره به هراس صهیونیست‌ها از تهدیدهای مداوم حزب‌الله لبنان نوشت: «اغلب خیابان‌ها در شهرک‌های مرزی لبنان در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) تاریک و خلوت هستند؛ چون اسرائیلی‌ها از ترس حملات حزب‌الله در شمال و جنگ ویرانگر در 2جبهه به خانه‌هایشان پناه برده‌اند.»
حزب‌الله لبنان در صدوبیستمین روز از عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی، گزارشی از حملات خود و خسارات وارد شده به رژیم صهیونیستی منتشر کرده است. در این گزارش آمده که « این گروه به‌طور میانگین روزانه 8حمله به اهداف صهیونیستی داشته و مجموع تلفات انسانی اسرائیلی‌ها در این مدت بیش از 2هزار کشته و مجروح بوده است.» حزب‌الله در این جنگ همچنین بیش از 500واحد مسکونی و 237تجهیزات فنی صهیونیست‌ها را منهدم کرده و حداقل 2سکوی سپر گنبد آهنین را هدف قرار داده است. با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان نیز در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، عملیات‌های روزانه و سنگینی را علیه اهداف صهیونیستی اجرا کرده است.
یورونیوز با اشاره به توان بالای تسلیحاتی و نظامی حزب‌الله گزارش داده که این گروه به زرادخانه بزرگی از تسلیحات مخرب مسلح دسترسی دارد و از50 تا 100هزار سرباز عادی و ذخیره تشکیل شده است. افزون بر این، نیروی رضوان واحد کماندویی آموزش‌دیده این گروه است که تجربه رزم‌های نظامی را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ نیرو در اختیار دارد. اندیشکده‌های صهیونیستی نیز برآورد کرده‌اند که زرادخانه حزب‌الله شامل ۱۵۰ تا ۲۰۰هزار راکت، اسلحه مسلسل و موشک، ازجمله صدها موشک مخربِ با دقت بالاست. حزب‌الله همچنین حدود ۴۰هزار راکت کوتاه بُرد (۱۵-۲۰ کیلومتر، تقریبا ۸۰ هزار راکت میان‌برد مانند فجر ۳ و ۵ و حدود ۳۰ هزار راکت و موشک دوربرد (۲۰۰-۳۰۰ کیلومتر) دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید